עמוד:40

8888 8 : עמוד בחוב רת הקניית סימני הניקוד קמץ ופתח רכישתבעמוד זה מתחיל תהליך סימני הניקוד המייצגים את תהליך . התנועות השונות בשפה זה מלווה בביסוס ההיכ רות עם כולם ( שמות החברים של קסם ובהקניה מפורשת של ) פתח / בקמץ . סימני הניקוד והצלילים שלהם הקניה מפורשת מאפש רת למקד את הפענוח ולעודד את העברת עקרון הקריאה מאות לאות גם מבלי שהצירוף נלמד באופן . ממוקד מליאה פתחו את המליאה להקניית סימני והקנו את , הניקוד קמץ ופתח : הסימנים לפי השלבים האלה גילוי • סמל החזותי היכרות עם ה • צליל ההיכרות עם • של סימן סרטון השיר צפייה ב • הניקוד ותומך הזיכרון לתרגול קריאת צירופים משחק • בהתאם לשונות ביכולות , בשלב זה הדגישו את סימן , התלמידים הניקוד החדש ונסו לגלו ת עם תלמידים המסוגלים לכך את החוקיות העומדת בבסיס העיקרון אפשר לע שות זאת . הגרפו-פונמי עם תלמידים שונים בשלבים שונים באמצעות העברה של , של ההקניה הצליל הנלמד לעיצורים . שהתלמידים כבר מכירים עברו , לאחר ההקניה במליאה : לעבודה בחוברת יוצאים מן המילה 19, – 8 ' בעמ מפרקים אותה לצליליה , תָמָר ומרכיבים מילים ח דשות מצלילים . אלה הפנו את התלמי דים . על הלוח וקראו אותה בקול תָמָר את המילה כתבו . לאיור של תמר בחוברת והסבירו שהיא תלווה את הקריאה בהמשך קראו כל צליל . והסבירו שתָמָר היא מילה , את המילה לצליליםפרקו . ר – מָ – תָ : בה דגשה ומסימן , שכבר הכירו , לתלמידים שהצליל תָמורכב מהאות תהסבירו קמץ ( הזכירו את שם האות ואת שמות הסימנים . הניקוד שהכירו בהקניה כאשר אין סימן . באותו האופןו-ת והסבירו שבעברית הוגים תָ , ) ופתח . הוגים ת , ניקוד . את הצלילים לסירוגין והתלמידים יצביעו על הצליל המתאים בחוב רתקראו כתבו אפשר ליצור את האות ת . מהתלמידים לכתוב את הצלילים בחוברתבקשו . ואת הצירופים מחפצים שונים בכיתה רק תצבעו : שאלו אותם , בסיום . הנחו את התלמידים לצבוע את הציור לפי ההוראות מומלץ להסביר ? מדוע לדעתכם נבח ר דווקא ציור של תרנגול ? מה התקבל . שההוראות הקטנות שבחוברת מיועדות להקראה על ידי המורה 40 קסם וחברים | ראשית קריאה וכתיבה 2

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר