עמוד:96

64646464 64 : עמוד בחוברת הקניית סימן הניקוד שווא בעמוד זה נחשפים התלמידים ל סימן ניקוד חדש שלא נלמד עד סימן הניקוד שווא . השווא – כה שונה מסימני הניקוד האחרים . שמייצגים תנועה במקרים מסוימים הוא נהגה כמו במילה ( , כעיצור חסר ניקוד במקרים אחרים הוא נהגה, ) דְבש אומְעילכמו במילים ( סגול / כצירי ) . מְנגנת נחשפיםהתלמידיםבמליאה מפו רשת של סימן הניקודלהקניה מפורשות ההקניה מאפשרת . שווא מיקוד בפענוח והעברת עקרון הקריאה מאות לאות גם מבלי . שהצירוף נלמד באופן ממוקד מליאה סימןפתחו את מליאת הקניית הניקוד שווא והקנו את סימן הניקוד : לפי השלבים האלה גילוי• סמל החזותיכ רות עם היה• הצלילכ רות עםיה• שיר סימן הניקודסרטון• כרוןיותומך ז רופיםיתרגול קריאת צמשח ק• בהתאמה לשונות,בשלב זה אפשר להדגיש את סימן, הלומדים הניקוד החדש ולנסות לגלות יחד עם תלמידים המסוגלים לכך את החוקיות העומדת בבסיס העיקרון זאת באמצעות . הגרפו-פונמי העברה של הצליל הנלמד לכלל העיצורים שהתלמידים כבר אפשר לנסות לעשות זאת . מכירים בשלבי ההקניה השונים עם . תלמי דים שונים לאחר ההקניה במליאה עברו . לעבודה בחוברת קריאה ,כלומ ר,השווא מסמן שהאות מבוטאת בלי תנועה : תלמי דיםלהזכירו הדגימו כיצ ד . ת, ש, תְהיא ל רוב כמו ההגייה של ר, שְ, הגייה של רְ בחלק העליון של עמוד זה מופיעים הצירופים בשווא . מבטאים את ה שווא . של חלק מהאותיות שנלמדו עד כה ? המילהבתחילתשומעיםמה , ברגים, תמונה, דלי : המילים המוצגות הן . בררו אם כל המילים מוכ רות בקשו מהתלמידים לקרוא את . שביל ובריכה, דלעת, קרמבו, קלפים הפנו את . הצי רופים שבמרכז העמוד ולמ תוח קו מהאיור לצירוף המתאים . תשומת ליבם לכך שלפעמים צי רוף אחד יתאים לשתי מילים 96 קסם וחברים | ראשית קריאה וכתיבה 2

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר