עמוד:21

19 מבוא קסם וחברים | קריאת ספרים אתקריאת טקסטים קצרים, אפשר להפנותוהתנסו בלאחר שהשלימו את רכישת הקריאה לקריאה של ספרים המתאימים להם . התלמידים בקריאה של התלמידיםלספרי קריאה צריכה להתקבל בהתאמה להישגיהם להפנות ההחלטה בשלב בעצמם ; את הספריםלקרוא צליחוכל ספר . לא כדאי להמתין עד שכל הילדים ישל ולנושא היתרונות של הקראת הספרים על ידי המורה רבים יותר מיתרונות זה של רכישת הקריאה, הקריאה העצמאית . מטרתה החשובה ביותר של קריאת הספרים היא הנאתם של הילדים והפגשתם עם ספרות תלמידים . אם התלמידיםטובה . כדאי להימנע ממשימות דידקטיות שימאיסו את הקריאה על ה בעלי ערך, שיהיו תשתית למכנה התרבותי המשותף להם ולבני ומתוודעים לטקסטים קנוניים יצאנו – גילם, ואם הם נחשפים לאיורים איכותיים ומעשירים את כישוריהם בהבנת יצירות ספרות נשכרים . ( וכאמור, זו המטרה החשובה מכול ) , הנאהמעבר לכדי שלקריאת הספרים יהיה ערך מוסף התייחסות לספרים שבחרנו גםמופיעה . בהמשךבעקבות הקריאההצעות לפעילויות מצורפות כל הפעילויות בכל ספר וספר . ליישם את אין צורך,מובןכרשימת משרד החינוך . תוך מ זיקה, ואפשר לבחור בו בהתאם לסדר ההקראה של הספרים נתון לשיקול דעתם של המורים בכיתה וכן הלאה . יםחברתילנושאיםתחומי דעת שונים, הספר לביןתמטית לפעילויות לפני הקריאההצעות ? האם היו אותונכתב ? מי כתבהואכדאי להציג בקצרה את ה"רקע" של הספר : באיזו שפה היסטוריות שהובילו לכתיבה ? אפשר לספר, כמובן אותקופתיות,נסיבות אישיות, משפחתיות , בעיקר אם יש בסיפור חלקים או הסופרתבהתאמה לגיל ולעניין, אפיזודה מעניינת מחיי הסופר אוטוביוגרפיים . לפני הקריאה או אחריה אפשר להציג את הרקע הסביבתי, האקטואלי, ההיסטורי או התנהגות הגיבורים . ל הפולקלוריסטי של הסיפור, בעיקר אם הרקע חשוב להבנת העלילה ו לכמות האיורים ביחס לטקסט . וכדאי להתייחס לסגנון האיור, לקשת הצבעים,אם הטקסט מאויר ככל שמעמיקים בהצעות לפעילויות לפני הקריאה, להתבונן בדמויות אל האיורים כדאי לחזור יכולים להציע איורים תלמידיםהמאוירות ולחשוב אם ואיך האיורים מבטאים תכונות וקווי אופי . ה משלהם וטכניקות חלופיות לאיור הספר . – , האיורים והמידע החוץ-סיפורי או הסופרתשם הספר, שם הסופר – כםכשכל המידע ברשות השערות : עלחשיבה והמבוססת על לשיחה תלמידיםאת הועודד מה לדעתכם מסופר בו ? : בשם הספרוהביטו בכריכה • חביבה ? למה ? כיחשובה ? ההכי מהדמויות המאוירות נראית לכם מי • יהיה מפחיד ? מותח ? אם הואה : הסיפור לגבי האווירה שלהספר כריכתמה מרמזת לכם • מעציב ? מה עוד מגלים לנו האיורים ? • 21 קסם וחברים | מבוא

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר