עמוד:9

7 מבוא קסם וחברים | דע מורפולוגי ותחביריי . 4 ורכישת ידע – זכר-נקבה, ריבוי, פעליםכגון – הכרת תופעות מורפולוגיות ברמת המילה הבודדת תורמות להבנת הנקרא באמצעות הישענות ,סדר המילים במשפט והקשר ביניהן, כמו תחבירי על ההקשר . במילה הבודדת ואת משמעות צורת הרבּוֹת, הם וֹת הסיומתכשהקוראים לומדים לזהות את כשהקוראים מזהים שמין כך גם בתחום התחביר : במילים אחרות . גם ייטיבו לזהות משמעות זו הנושא במשפט הוא נקבה, הם עשויים לקרוא גם את הפועל בנקבה ללא שגיאות ובמהירות קוראים שאינם מודעים לעומת זאת, להתאמה בין גוף למין דקדוקי . בשל המודעותיחסית, למשמעות זו עלולים לפענח את הנושא ואת הפועל הברה אחר הברה . בחוברות מוצעות פעילויות לפיתוח המודעות המורפולוגית והתחבירית . הוראת התבנית הדקדוקית נעשית רק כאשר היא מקדמת את הבנת הנקרא . פיתוח ההאזנה והדיבור . 5 לצד טיפוח הכשירות האוריינית בארבע אופנויות ,התוכנית עוסקת בהקניה ממוקדת של הפענוח השפה : דיבור, האזנה, קריאה וכתיבה . , הכוללים יצירות של המורים קוראים בקול בפני התלמידים טקסטים אותנטיים מסוגות שונות הלימוד,שירים הפותחים את חוברות הםחמישה מהם . מיטב היוצרים והיוצרות לילדים מסומנים בכיתוב "מה נשמע היום ? "ו עולמם התרבותי שרתלהע תורמת לנכסי צאן ברזל של הספרות, הקריאה חושפת את התלמידים כלים לקריאת מקנהו שלהם יכולת הביטוי אתאוצר המילים ומרחיבה את, של התלמידיםוהרגשי כקוראים עצמאיים . םדרכספרות בהמשך . טקסטים אלו נועדוגם קטעי מידע המיועדים לקריאה בקולמשולביםבתוכנית נוסף על כך, המודעות להבדלים בין השפה הכתובה הגברת השפה הדבורה ולטיפוחלפיתוח הבנת הנשמע, ל לשפה הדבורה . , שהיא אנתולוגיה ספרותית, ומלווים בפעילויות 6טקסטים אלה משובצים בעיקר בחוברת להביע את , המאפשר לתלמידיםבור וכתובמתבקשים לעודד שיח דָלתלמידים . כמו כן, המורים בטקסטים . התלמידים יכולים להקשיב לכל הטקסטים להאזנה בסביבה שתכנים ביחס לעצמם הדיגיטלית, בכל זמן שירצו . קריאה "בגובה העיניים" . 6 בושלב שהתאם לב,מסוגלים לקרואתלמידיםבקטעי הקריאה בחוברות משולבות רק מילים שה , ואין בטקסטים איורים קודםמילים שנלמדו כוללהם נמצאים בלימוד הקריאה . כל קטע המשפחה, – תלמידיםתחליף למילים . הנושאים והתכנים לקוחים מעולמם של המשמשים ש ועוד . החברים, בית הספר, השכונה 9 קסם וחברים | מבוא

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר