|
|
עמוד:55
23232323 23 : עמוד בחוברת ? ב-ק מה מתחיל בקשו מהתלמידים להתבונן באיורי רק מתחת ק המילים ולכתוב הפנו . בצליל זהלמילים שמתחילות את תשומת ליבם לכך שעליהם משום,לכתוב בתוך כתם הצבע שאת הצליל הפותח מילה כותבים . בצד שבו מתחילה המילה ? מה שומעים במילה את התלמידים להגות כל הנחו בשקט ולבדוק איזה משנימילה . שתחתיה מופיע בההצלילים מציא ת צליל בתוך מילה היא ולכן , מיומנות מורכבת יחסית בעבודה עם תלמידים שלהם קושי כדאי ,ברכיש ת הקריאה והכתיבה להדגים את ההגייה של המילים תוך הפרדה מודגשת של , בקול אפשר להיעזר בלחיצה . הצלילים מה – קלה על אצבע לכל צירוף שעשוי להקל על התלמי דים לזהות את הק שר בין הצליל הכתוב לצליל . הדבורותהנשמע במילים ? מה שומעים בסוף המילה את התלמידים להגות כל הנחו ולבחור א ת הצליל הסוגר מילה . צלילים נתוניםמבין שני אנחנו רואים שצליל יכול : הסבירו באמצע, להופיע בתחילת מילה . מילה או ב סופה אוצר מילים הציעו לתלמידים להמציא סיפור שמשלב כמה שיותר מהמילים . שבאיורים הצעות למשחק ולתרגול ,אפשר לשאול את התלמידים שאלות מיון : מיון – משחקי חשיבה• אילו פריטים ? אילו פריטים מתוך האיורים שייכים לבעלי חיים : למשל ? מה אוכלים ? במה משחקים ? מהו כלי רכב ? הם דוממים ,אפשר לתת לתלמידים משימות של איתור היוצא דופן – יוצא דופן• , מספר הצלילים, צליל סוגר, צליל פותח : ל דוגמה . לפי קריטריון מסוים . שדה סמנטי כ דאי להציע קבוצת מילים שבה אפ שר, לתלמידים המסוגלים לכך , מחברת : ל דוגמה . לזהות את היוצא דופן לפי יותר מקריטריון אחד המילה תמר תהיה ,אם נתמקד בצליל הסוגר . תמר,קשת,דלת המילה, אם נתמקד במספ ר ההברות, לעומת זאת . היוצאת דופן . מחברת תהיה היוצאת דופן 55 קסם וחברים | ראשית קריאה וכתיבה 2
|

|