עמוד:51

48 זמן קסםקסם וחברים | אורן, החומל על העץ ועל הדיירים הקטנים חסרי האונים, יוצא למאבק כדי לבטל את רוע הגזרה . אורן מחליט לפתור את . מו, אבל גם היא סבורה שאי אפשר לשנות את ההחלטהיהוא פונה לא הוא מטפס על העץ, מגייס את תמיכתם של חבריו במאבק להגנה על העץ : הבעיה בכוחות עצמו ומצליח . – ועל קיני הציפורים היוצא – ילד צעיר וחסר ניסיון – היחיד דמות מלבד הנרטיב הסביבתי, הסיפור מבליט את להגנתם של חלשים ממנו ונאבק בכוחות חזקים ממנו ; את היוזמה, את המנהיגות ואת הנחישות עד להישג הנכסף . פעילויות לפני הקריאה אם שמו לב לעצים בקרבת בתיהם או בסביבה אחרת המוכרת להם, התלמידיםשואלים את ומזמינים אותם לתאר עץ אחד בשמו או במראהו . שואלים את התלמידים אם זכורות להם חוויות הקשורות בעצים ( משחק בבית עץ, נדנדה התלויה על ענפי עץ, בילוי עם המשפחה בצל עץ ם . עציבפארק ) , ומתי היו לאחרונה בחורש וטיילו בין מה הייתם מרגישים אילו נודע לכם שעומדים לעקור את העצים כדי לבנות בתים : שואלים ? חדשים הנחיה לפעילויות בחוברת ה עם המור משחזרים עם התלמידים את הרצף העלילתי באמצעות השאלות שבגוף – בואו נדבר • בעבודה עם תלמידים מתקדמים כדאי לספק להם מידע קצר על החשיבות של הפעילות . ק"ג אבק בשנה 02-עץ אחד סופג כהעצים סביבנו, בתוך היישובים שאנחנו חיים בהם : ומסנן כמויות גדולות מאוד של אוויר . בזכות זאת אנחנו נושמים אוויר נקי יותר . העצים האוויר . איכותפולטים חמצן ומשפרים את בזכות העצים ימות הקיץ בישראל קרירים יותר, ובחורף שורות העצים בולמות רוחות שהסיפור נכתב לפני עשרות תלמידיםמספרים לחזקות ומונעות נזקים ביישובים ובטבע . נה על עצים . כיום יש חוקי הגנה ישנים, כשלא הייתה מודעות ציבורית וגם לא חקיקה המג עומדים בפני כריתה . ה על עצים, ורצוי לפנות לרשויות כדי להגן על עצים אורן הילד או אורן העץ ? האם אורן – מי לדעתכם הדמות החשובה בסיפור – לב העניין • כדאי להזמין את נאבק שלא יכרתו את העץ רק מפני שהוא אהב את העץ הזה ? בכיתה או בכל כיתות א הוא שם של או תלמידהלבדוק איזה שם של תלמידתלמידיםה פרח או של עץ, ולהקרין בכיתה תמונות של העצים והפרחים הללו . הצעות לפעילויות נוספות באחד מהם כתוב שם של עץ – זוגות של קלפים בולמצואצריך משחק זיכרון : מכינים משחק ש איור של העץ . אוובשני יש תצלום , מחלקים תפקידים ומציגים אותו בפני על אורן והאורן שלואטרון : ממחיזים את הסיפורית ההורים או תלמידים מכיתות אחרות . 51 קסם וחברים | זמן קסם

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר