|
|
עמוד:15
12 זמן קסםקסם וחברים | ולספר אם גם הם מזהים שינויים כמו של הילד לחשוב על עצמםתלמידיםמעודדים את ה בשיר, ולבטא אחד מהם במשפט להשלמה . לעובדה שמי שמספר על עצמו הוא בן, ואין תלמידיםכדאי להפנות את תשומת לב ה בשיר אף מילה מפיה של בת . שואלים : מה דעתכם, בנות ובנים מרגישים בעניין הזה מחזקים את התשובה החיוביתתלמידים,אותו הדבר ? לאחר שמקשיבים לדעות ה שוויונית לשאלה . - הקריאהפעילויות בעקבות כדאי לפתח שיח כיתתי או קבוצתי בעקבות השיר : מה גורם לי להיות עצוב ? מה משמח אותי ? כדאי להציג בכיתה כינור ולהשמיע את צליליו או ,ר"נוֹי כִנִ ים אֲ מִעָפְכשמצטטים את השורה "לִ אחר כך ? שמעותלמידיםמה מבטאים צלילי הכינור שה : להראות סרטון של נגינה בכינור ולשאול אילו מצבים רגשיים עשויים לבטא צלילי הכינור : כדאי להראות סרטון של הקשה בתופים ולשאול בהלימה לצלילי הכינור – פחד או שמחה, עצב, התרגשות ? לדוגמה : ונקישות התופים בהלימה לצלילי התופים ולעוצמתם . – סכנהאובהלה, פחד, הפתעהו ; שמעותלמידיםשה עכבר העיר ועכבר הכפר / אזופוס רקע ספרותי שחי במאה , . אזופוס"עכבר השדה ועכבר העיר" – מקורו של הסיפור באחד ממשליו של אזופוס על השועל, על – משלים רחב של חיבר אוצר . הואעוניחווההשישית לפני הספירה, נמכר כעבד ו בקשיים שמזמנים ועסק ש – בעלי ממוןעלעל שאר בעלי החיים, על איכרים ו, העורב, על האריה ספור פעמים, הפכו לחלק-החיים . משליו, שיש בהם חוכמה והומור, תורגמו ועובדו אין מתשתיתה של התרבות המערבית וזכו לחיי נצח . הגרסה בחוברת זו עובדה במיוחד לתלמידים ישראלים צעירים . במרכז הסיפור שני עכברים מַכָרִים, שהזדמן להם להשוות את חייהם כשהתארחו זה אצל זה לארוחה . עכבר העיר השמיץ את האוכל הדל בכפר, ועכבר הכפר, אף שהתפעל משפע המזון כל רגע נשקפת לסועדים בבמרתף הבית שחברו גר בו, גילה שקשה ליהנות מארוחה טובה כש סכנת חיים . המזון או השלווה והביטחון ? – מה חשוב יותר : הסיפור מציע נקודות מבט שונות על החיים הרכוש או החירות ? אזופוס בחר בשני עכברים כגיבוריו, משום שהם מתאימים – ובמילים אחרות כך יש – לייצוג אורחות חיים שונים : כשם שיש עכברים החיים במתח מתמיד במרתפי בני האדם אך האם הם נהנים מרכושם ? ואולי . בני אדם המכלים את כוחם בעבודה קשה כדי לצבור רכוש יומי אחר מזון, אך להיות חופשי ם-באמת קל ונעים יותר להשלים עם מעון פשוט ועם חיפוש יו ובטוח ? . מומלץ להימנע מהעברת ההשוואה בין אורחות החיים תלמידיםכדאי להציע את ההשוואה הזו ל משיפוטיות בנוגע להחלטות משפחתיות כן להימנע, ותלמידיםשל העכברים לחייהם של ה אלה עלולות לגרום מבוכה, עוגמת נפש וחרדה אצל ילדים שכן – עושר להקשורות לעוני ו צעירים . 15 קסם וחברים | זמן קסם
|

|