עמוד:13

10 זמן קסםקסם וחברים | סמניםשמלמימכיוון שמדובר כאן בחשיפה אישית, כדאי להחמיא – רצף רפלקטיבי • אף פעם" . לא,"את האפשרותבכנות אהבה / אבישג גורן רקע ספרותי , עוסקת בין היתר בהנגשת האוטיזם והורות תבתוכהMSW אבישג גורן, עובדת סוציאלית טקסטים 71כלולים "דגים לא מטפסים על עצים"מיוחדת . זהו ספרה הראשון . בספר שיריה בהם נמצא על הרצף האוטיסטי . בשיר זה הוא מתאר את עצמו, מסבירשילד-שיריים, שהדובר – את התנהגותו ואת התנסויותיו כשהוא נמצא בין בני גילו השונים ממנו . לשון הטקסט תאפשר לתלמידים להבין אילו קשיים מאתגרים את הילד – אישית מאודהו בהירהה, הדיבורית בשיר, איך הוא מתאר את מה שעוזר לו להרגיש טוב יותר ומה משמעות המילה "אהבה" בעיניו . כל הנאמר כאן עד כה אינו מיועד לתלמידים, בין אם יש בכיתה תלמידים על הרצף האוטיסטי ובין אם לא . נכון להתייחס לשיר כמו לכל טקסט ספרותי המציג דובר אלמוני, שמביע את עצמו בגוף ,של מחוות אהבה, ובעניין זה, כך נראההמרפא וראשון . השיר עוסק בהתבוננות בכוחן המרגיע כולנו דומים . שאזכור החיבוק האימהי עלול לגרום להם צער מסיבות או תלמידהאם יש בכיתה תלמיד כדאי לשקול את הצגת השיר בכיתה . , משפחתיות שונות הנחיה לפעילויות בחוברת עם המורה לספר בכיתה על נקודות זמן במהלך היום תלמידיםכדאי להזמין את ה – בואו נדבר • שבהן הם חשים צורך בנוכחות של אדם קרוב, במילים טובות או בחיבוק כדי להתגבר על קושי ולהמשיך לפעול . כמו בדרך כלל, דוגמאות מפי המורה או סיפורים על דמויות שהיא אני,כשאני צריכה לקבל חיסון במרפאה : למשל . "מכירה" עשויות לעודד את השיח אני מתקשרת לחברה ומפטפטת ,כשאני לבדי בבית : מעדיפה שמישהו ילווה אותי . או איתה, והזמן עובר מהר יותר . כמה וברחמים, כך שחיבוק עוזר לנו ושה' ברא אותנו בחלתלמידיםאפשר להזכיר תחושה של ומעניק מא בשיר, שמרגיעייותר . נקשר את זה לחיבוק של אטובלהרגיש מהי לדעתם "אבקת קסמים" ולמה התלמידים דאי לשאול את אבקת קסמים חמה . " כ" מנסה להסביר כך את הקשר הלא ברור בין הוא – הילד בשיר משתמש בביטוי הזה חיבוק אוהב להרגעת הגוף . "אַהֲבָה הִיא מִלָה בְהֶחְלֵׁט מְיֻחֶדֶת . / כִי אֶפְשָר לִשְמֹעַאוֹתָה גַם : כדאי לצטט את השורות כְשֶהִיא לֹא נֶאֱמֶרֶת", ולשאול : איך אפשר "לשמוע" אהבה או להרגיש אותה בלי מילים ? כל וכמו בכל הזדמנות לשיח, כדאי להזכיר לתלמידים לכבד כל שיתוף – לב העניין • גם הם אםתלמידיםאמירה כדי ליצור סביבה בטוחה לכלל הכיתה . אפשר לשאול את ה . אחרים או למבוגריםתלמידיםיכולים לפזר "אבקת קסמים" ולעזור ל 13 קסם וחברים | זמן קסם

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר