עמוד:66

63 זמן קסםקסם וחברים | הנחיה לפעילויות בחוברת עם המורה בסוף השיח, כשמגיעים לשאלה "איזו שורה בשיר הזכירה לכם מה שאתם – בואו נדבר • על הכתובות ילדי הכיתה של חושבים לקראת שבת ? " אפשר לחזור ולהתבונן במחשבות . הלוח, ולראות אם הן דומות או קרובות למחשבותיו של הילד בשיר בעקבות הילד בשיר, המקווה לשמוע "יישר כח" מפי סבו, מתבוננים בעצמנו – לב העניין • המחמאה המשמעותית הזו, שמשרה פנימה, מנסים לבטא במילים את ההרגשה למה חשוב לנו לזכות בהערכתו של מישהו שאנחנו מכבדים, מעריכים מהרהרים ו . ואוהבים ת . או אחר ) וליהנות משירה משותפה ( זהשיר המולחןלסיום כדאי למצוא ביצוע של רבניצקי, י"ח ביאליקח"נהגינות והשבת רכוש / מן המקורות היהודיים, עיבדו : רקע ספרותי מדרש חז"ל הגינות והשבת רכוש מבוסס על סיפור מהמסורת היהודית שעניינו יושר, כנות והגינות . במרכזו רבי שמעון בן שטח, שקנה חמור ומצא עליו אבן יקרה . תלמידיו ראו בכך מתנה משמיים, אך רבי שמעון סירב לקבל דבר שלא היה שייך לו והחזיר את האבן היקרה לבעליו . הבעלים התפעל מן המחווה ושיבח את הקב"ה, שתורתו היא תורת צדק . הקודם של החמור הסיפור מפגיש את הקוראים עם דוגמה אישית ליושר כאחד מיסודות המסורת היהודית . פעילויות לפני הקריאה שואלים את התלמידים אם קרה שמצאו חפץ שלא שייך להם, מבקשים שיספרו על המקרה ויסבירו מה עשו . הנחיה לפעילויות בחוברת עם המורה להגיב על התלמידיםשואלים שאלות להבניית מהלך הסיפור . מזמינים את – בואו נדבר • ולנמק . כדאי להיות מוכנים לדעות ,בחירתו של רבי שמעון להשיב את האבן לבעליה שונות ( למשל : "רבי שמעון לא ידע של מי האבן היקרה, אולי היא בכלל לא של הבעלים הקודם ? " או "הבעלים הקודם כבר התרגל לזה שהאבן היקרה נעלמה . הוא בכלל לא צריך אותה, אז אפשר לא להחזיר" ) , ולהימנע מגינוין בפומבי . במקום זאת, רצוי להסביר בכיתה שאין כאן פשרות : לא מתפקידו של המוצא להחליט אם החפץ שמצא חסר וחובה עליו להחזירו . – למישהו ומה ערכו שואלים את התלמידים אם איבדו פעם משהו, איך הרגישו ומה קיוו שיקרה . – לב העניין • מזמינים את התלמידים לספר על מקרה שבו נהגו ביושר . 66 קסם וחברים | זמן קסם

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר