עמוד:28

25 זמן קסםקסם וחברים | הנחיה לפעילויות בחוברת עם המורה האזינו לסיפור, בונים יחד בשיח את הרצף העלילתי, תלמידיםלאחר שה – בואו נדבר • אירועים במהלכו ומחווים דעה גבי המזכירים את הדמויות המובילות, מעלים השערות ל לקראת המשך הדיון בו . – דמיוני או ריאליסטי – על סוג הסיפור מי : שואליםהשיח מתמקד באפיון הדמויות ובהיבטים הרגשיים של מעשיהן . – לב העניין • עזרו לסנדלר ? למה הם באו תמיד באמצע הלילה ? מה הם עשו ? בשיח כדאי להעלות לצד הפליאה ואולי גם ,את ההפתעה, ההתרגשות והשמחה שחשו הסנדלר ואשתו מפני הדמויות הבלתי צפויות שחדרו לביתם . החשש מיצורים שלא ביקשו מתעכבים על רגש התודה שהציף את בני הזוג נוכח העזרה שקיבלו תלמידיםמעוררים את ה . ולמעשה הצילו אותם מעוני נורא ושינו את חייהם,תמורה העוזרים והנעזרים . חשוב : לשיחה על חשיבותה של הכרת התודה לשני הצדדים שהעוזרים ישמעו שמעשיהם הועילו ושימחו אחרים, וחשוב שהנעזרים יבטאו את תודתם כדי שיום אחד ייחלצו גם הם לעזרת אחרים, כפי יכולתם . כדאי להדגיש בכיתה אנשים קשובים וטובים יותר . היות כולנו לשיגרום לשהתנהגות כזו עשויה להפוך להרגל להיזכר בעזרה שקיבלו בעבר ממישהו שהבחין תלמידיםמנחים את ה – בעיפרון שלי • הושטת יד, במילים ב : בצורך שלהם, בדאגה, בעצב או בכאב, ועצר לרגע כדי לתמוך בהם יבחרו איךתלמידיםלשתף את הכיתה . התלמידיםמנחמות או במעשה . אפשר לבקש מה לבטא את תודתם . עיבדה : מירי ברוך / מקום המקדש רקע ספרותי שנה שסיפרו יהודים וערבים בירושלים . על מקורה ומקבילותיה 002מקור הסיפור באגדה בת כ- ראו במאמר "אגדת האחים ומקום המקדש" מאת מיכאל פדידה . אחים, שאחד מהם בעל משפחה והאחר ערירי . שניהם עיבדו בחריצות את – בסיפור שתי דמויות שדה החיטה שלהם, ראו ברכה בעמלם וחילקו את היבול שווה בשווה . הסיפור מתמקד בלילות אחדים בתקופת הקציר . בכל לילה התעורר האח הערירי, חשב על אחיו בעל המשפחה וקת היבול השוויונית אינה הוגנת . הוא קם והעביר כמה מהאלומות שהוצאותיו רבות והחליט שחל שלו לערמה של אחיו . מאוחר יותר באותו לילה התעורר האח השני, בעל המשפחה, חש חמלה על אחיו הערירי, קם גם הוא והעביר כמה מאלומותיו לערמה של אחיו . בבוקר הופתעו האחים לגלות שערמותיהם שוות – בגודלן, ולכן חזרו על מעשיהם גם בלילות הבאים . לילה אחד נפגשו השניים באמצע השדה הם אלומות חיטה . הם הבינו מה קרה, התחבקו באהבה וחזרו לבתיהם . כשבידי כל אחד מ 28 קסם וחברים | זמן קסם

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר