|
|
עמוד:63
60 זמן קסםקסם וחברים | סלינו על כתפינו / לוין קיפניס ספרותירקע מתאר את חגיגת ואהשיר החגיגי מזוהה עם חג השבועות ועם טקס הבאת הביכורים . ה מצייןשיר הביכורים ואת הבאת הפירות הראשונים שצמחו בשדות ובמטעים אל בית המקדש . ה מבטא את הקשר בין עם , ואת החקלאות הפורחת בארץ ישראל ואת השמחה שבקציר ובקטיף ישראל לאדמתו ואת רוח השותפות והשמחה שבחג . פעילויות לפני הקריאה מציגים בכיתה תמונות וסרטונים של טקסי הבאת ביכורים מהעבר ומההווה, ומתבוננים במילה המילה, ומספרים על מנהג העלייה לרגל לבית המקדש משמעות "ביכורים" . מסבירים את בירושלים . ,של עם ישראל בירושליםאת הצירוף "בית המקדש" אפשר להסביר כבית התפילה המרכזי עד שהחיילים הבבלים והיה קיים בשתי תקופות שונות : מהזמן שהמלך שלמה בנה אותו ש עדובבל חזרו לארץ ישראל גלו ללפני הספירה, ומאז שהיהודים ש 685החריבו אותו בשנת שהכותל המערבי, שכל אחד תלמידיםמספרים ללספירה . 07שהרומאים החריבו אותו בשנת הוא חלק מהחומה שהקיפה את בית המקדש . ,יכול לעמוד לידו ולגעת באבניו הנחיה לפעילויות בחוברת קוראים את הטקסט ומסבירים את הקשר בין חג הביכורים, שנקרא גם חג – מה, באמת ? ! קשורות בתבואה וביבול . החג מבטא את שמחת עבודת האדמה ה הקציר, למצוות המעשיות מזכיר לנו את הזכות שמעניקה לנו התורה לעזור לעניים שבינינו ולאפשר להם לחיות בכבוד . ו הצעות לפעילויות נוספות אפשר להזכיר בכיתה את השמות השונים של חג השבועות : משום שחוגגים אותו שבעה שבועות אחרי חג הפסח . – חג השבועות לציון היום שהתורה ניתנה בו לעם ישראל כשהיו ליד הר סיני, בדרך – חג מתן תורה ארץ ישראל ) . כלומר, ממצרים לארץ כנען ( לכבוד הבאת ביכורים לבית המקדש במועד הזה . – חג הביכורים מפני שבתקופת החג קוצרים את החיטה בשדות . – חג הקציר מזמינים את התלמידים לבחור אחד משמות החג ( מלבד "חג הביכורים" ) ולצייר סמל מתאים לשם . 63 קסם וחברים | זמן קסם
|

|