עמוד:61

58 זמן קסםקסם וחברים | ירושלים / דתיה בן דור,אנחנו עולים אלייך רקע ספרותי וילדות בישראל של ימינו, עם עברה המפוארהשיר מבקש להפגיש את הקוראים הצעירים, ילדים ומבטא תחושות של התרגשות, התפעלות וגאווה שמעוררת העיר במבקרים בה . ,של ירושלים – המלכים דוד ושלמה – הוא עוסק בשתי דמויות מפתח מן ההיסטוריה הרחוקה של עם ישראל . ןתו ומשתעשע באפשרות הדמיונית לטייל בעיר ולפגוש א ולקוחים מן ,דתיה בן דור שיבצה בשיר ביטויים וצירופים הקשורים לירושלים ולשני המלכים המסורת ומן המקורות היהודיים : "קריה יפהפייה", "עיר דוד", "שיר המעלות", "בתופים ובמחולות", "ההר", "המקדש" . השימוש בביטויים אלה מזכיר את הקשר ההיסטורי של דוברי העברית לירושלים . פעילויות לפני הקריאה ללמוד את הפזמון תלמידיםפותחים את המפגש עם העיר בהשמעת השיר המולחן, ומסייעים ל באילו ? היכן ? בירושליםתםאם ביקרה : החוזר ולהצטרף לשירה . שואלים את התלמידים ? ם בעירכזוכרים שהרשים אתאתםמה ? נסיבות בחוברתהנחיה לפעילויות עם המורה את הרקע ההיסטורי של ירושלים כעיר בת אלפי שנים, תלמידיםמסבירים ל – בואו נדבר • מציגים בכיתה מראות מירושלים, הן של המקומות ומספרים על הבנייה האופיינית בה . מספרים על הנזכרים בשיר והן אחרים, ומתרשמים יחד ממגוון סגנונות הבנייה והעיצוב . מה הקשר שלהם לירושלים ? : המלכים שמוזכרים בשיר, ושואלים בעוד הפעילות הראשונה עוסקת במראות הדמיוניים בשיר ובודקת את הבנת הטקסט ברובד המילולי הגלוי, הפעילות השנייה מחזירה את התלמידים למציאות בירושלים של ומפגישה אותם עם מקומות היסטוריים משמעותיים בהיסטוריה של עם ישראל : – ימינו כי . כדאי לספר עליהם בכיתה ( ברמת ההגדרה מגדל דויד, הכותל המערבי גן החיות התנ" תוך הקפדה על שימוש במילים – או הסבר עובדתי קצר ) ולהסביר את חשיבותם ובמושגים שהתלמידים יכולים להבין . להלן קישורים לתצלומי חלק מהמקומות : הכנסת המערביהכותל ירושליםחומות הצעות לפעילויות נוספות יוצאים לסיור וירטואלי ברחבי ירושלים באמצעות תמונות וסרטונים . לבנות דגם של העיר מחומרים ממוחזרים בכיתה . תלמידיםמציעים ל 61 קסם וחברים | זמן קסם

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר