|
|
עמוד:42
39 זמן קסםקסם וחברים | מה דעתכם, במה כדאי לכם לעשות "התחלה חדשה" ? בקשרים עם בני – לב העניין • האם כל התחלה היא דבר טוב ? המשפחה או עם החברים, בבית הספר או בחוג… שנה טובה וקשטו את הכרטיס . מעודדים את כתבוהכינו כרטיס ברכה . – שלי בידיים • לחשוב גם על אנשים שפחות קרובים אליהם, כמו שכנים, עובדים במרכול או תלמידיםה השומר בבית הספר, ולהכין גם להם כרטיסי ברכה . הצעות לפעילויות נוספות המילה "ראש" ( מילים וקריינות ) : ראש ההר, ראש את מקרינים בכיתה רשימת ביטויים שיש בהם העיר, ראש טור, ראש קבוצה, קפיצת ראש, סיכת ראש, ראש השולחן, שומר ראש, ראש חץ . כל ,מציגים את הציורים בכיתהאותו . אחר כךמצייריםביטוי אחד וותלמידה בוחרים תלמיד והתלמידים מנסים לזהות בכל ציור את הביטוי המצויר . יםאו מצייריםכותבתלמיד ותלמידהמכינים "תיבת איחולים ובקשות" כיתתית לשנה החדשה : כל אותה לקופסה המקושטת . שומרים ומכניסים – םעצמלכזו הקשורה – משאלה לשנה החדשה את הקופסה עד סוף השנה ובודקים אילו משאלות התגשמו . יעקב סתר / סליחה רקע ספרותי ,"אֱלוֹקִים : סתר הוא מונולוג של ילד הפונה לאלוקים במעין וידוי ובקשת סליחההשיר של יעקב הַשוֹמֵׁעַאֶת כָל הָעוֹלָם, / זֶה אֲנִי פֹה קוֹרֵׁא בְשִמְךָ . / עֲשֵׁה נָא טוֹבָה וּמְסֹר לְכֻלָם / שֶאֲנִי מְבַקֵׁש ישיר, כמעט חברי, כֵׁן וגלוי לב . הילד מתוודה על הוא סְלִיחָה" . סגנון הכתיבה לנמען שבשמיים כשליו ועל משוגותיו במשפחה, בין חברים ובסביבה הרחבה, ומבטיח לבקש סליחה מכל מי שנהג בו שלא כראוי . הדובר פותח בבקשת סליחה רצינית מבני המשפחה על הצער והכאב שגרם להם, ומניח לכאורה ; לקוראים לשער במה חטא . בבית השני הוא נכנס לפרטים ומתקדם מן הגדול אל הזעיר יו על הקטטות ביניהם, מהפרחים שקטף והשחית לשווא, ומזכיר גם נמלה מבקש סליחה מאחִ שמעך בשוגג . בבית השלישי הדובר חוזר אל האמירה הרחבה, הכוללנית : סְלִיחָה אֲבַקֵׁש מִכֻלָם מִכֻלָם" . / "סְלִיחָה לְכָל מִי שֶ [ . . . ] ,גויותיו של הילד מדברי החרטהיההקשר הרציני, השיר אינו חף מהומור . ראו את הסתילמרות ; עם זאת, בסיום המונולוג שלו הדובר שב אל הרצינוּת בבית השני והשלישיבשורות שבסוגריים וְאַתָה, הַשוֹמֵׁעַאֶת כָל : "מבקשומהיושב במרומיםמכולם, מתחייב לבקש סליחה והחגיגית הָעוֹלָם, / תִסְלַח לְכֻלָם גַם אַתָה . " פעילויות לפני הקריאה כדאיגן . עוד באל השיר תוך היזכרות ביום הכיפורים הקודם, כשהיו תלמידיםכדאי להוביל את ה לעודד אותם להיזכר במה שראו ושמעו סביבם ובמה שחוו לקראת יום הכיפורים במשפחה ובגן ה",סליח"להזכיר את האווירה ואת ההכנות ליום הכיפורים . כדאי להזכיר את המילה ו הילדים, לספר בכיתה על בקשת סליחה שהם זוכרים ולשאול לדעתם על ההבדל, התלמידים להזמין את 42 קסם וחברים | זמן קסם
|

|