|
|
עמוד:36
33 זמן קסםקסם וחברים | קריאת השיר לפני הקריאה ? מה אנחנו יודעים עליו ? מי מדבר בשיר : קראו את השיר קריאה ראשונה . שאלו ? מה יוצר אותו ? מה מצב הרוח בשיר : השנייה שאלו הנחיה לפעילויות בחוברת עם המורה מופנות המעוררים שיח להבניית הרצף העלילתי בשיר בעזרת השאלות – בואו נדבר • לתלמידים . מתעכבים על החזרה המשולשת על "ומי לא בא ? " כביטוי לעוצמת האכזבה של הילדה . מפרטים את רצף ההכנות, המשקף את החשיבות שהילדה ייחסה לביקורו של מיכאל . גודל אכזבתה של הילדה בשיר, את הבינו וחשו תלמידיםאחרי שה – לב העניין • על רגשות דומים שחוו עצמם . מבקשים מהם לספר על מקרה שקרה איתםמשוחחים להם, ומעוררים את הזיכרון האישי בעזרת הדוגמאות שבגוף הפעילות . אפשר להרחיב אחים קטנים, חברים, הורים או בני – ולשאול אם הם עצמם אכזבו פעם מישהו אחר האם התנצלו ? : לברר איך הרגישו ומה עשו כדי לשפר את הרגשתםו – משפחה אחרים האם השתמשו בתירוץ או הכחישו ? שואלים את מי שחוו אכזבה מה עזר להם להתגבר עליה . נוספותלפעילויותהצעות להציע מילים נוספות הקשורות לאכזבה, כמו כעס והרצון לבטא אותו תלמידיםמבקשים מה . באופן מוחשי, עצב, עלבון, קנאה באחרים שמזלם שפר עליהם למצוא את המילים ( פעלים בעבר ) שמתארות את מעשי הילדה לפני תלמידיםמציעים ל חרת . משוחחים עם והביקור ואת המילים ( פעלים בעתיד ) שמתארות את תוכניותיה ליום המ על מה שהילדה מתכננת, ומתייחסים לעומק הצער שהיא מבטאת . תלמידיםה עם תלמידים מתקדמים : מסבירים שבדרך כלל סיפורים ושירים לילדים מסתיימים בטוב, האם סוף השיר עשוי להיחשב "סוף : ומבקשים דוגמאות מסיפורים שקראו או שמעו . שואלים גדולים יותר ולמבוגרים . האם רק ילדים טוב" ? אפשר לשוחח על התאמת השיר לילדים מקיימים הבטחה שניתנה להם, או שגם אחים גדולים וקרובי משפחה לאמרגישים כך כש בוגרים מתקשים להתמודד עם אכזבה ? שטקליס-רוגז / מרים ילן רקע ספרותי חתול רוגז . לא זו בלבד שסיבת רוגזו אינה ברורה, גם לא ידוע מי מושא הרוגז : – במרכז השיר , או כולם ? השורות החמישית והשישית של הבית הראשון "חָבֵׁר", "חֲתַלְתוּל אָפֹר אַחֵׁר" חלקה . מפיו של החתול הרוגז עצמו, לאחר שנשאל על מי הוא כועס"נשמעות" כאילו יצאו הוא רצף הגאים פוצצים המזכיר גם – " עַל בִים, עַל בַם, עַל בִמְבוּלָם" – הראשון של ה"תשובה" 36 קסם וחברים | זמן קסם
|

|