|
|
עמוד:53
50 זמן קסםקסם וחברים | עם המורה : "אם הייתם יכולים לדבר עם תלמידיםמוסיפים ומאתגרים את הדמיון של ה – בואו נדבר • חיות בפורים, איזו חיה הייתם רוצים לפגוש ועל מה הייתם מדברים איתה ? " ולפתח שיח מכבד על בחירות תלמידיםחשוב להדגיש את השונות בין ה – לב העניין • אישיות . מחלקים את הכיתה לזוגות ומבקשים למצוא יחד את ההבדלים בין – בידיים שלי • הליצנים . בהמשך כדאי להקרין את דמויות הליצנים ולהזמין כל זוג להסביר במילים באיזה הבדל הבחינו . הפעילות מקדמת שימוש במושגי כיוון ומרחק ומשפרת את הדיוק ור משלהם, להציג בכיתה אפשר להזמין את התלמידים ליצור שתי גרסאות לציבדיבור . התלמידים לזהות הבדלים . שאר ולהזמין את הצעות לפעילויות נוספות מזמינים אותם להוסיף בית לשיר בתבנית קודמיו ,בעקבות השיר,בעבודה עם מתקדמים ( שתי שורות חורזות ) שמופיע בו בעל חיים אחר . בתערוכה ןאפשר להציע לתלמידים ליצור מסכות המייצגות את בעלי החיים בשיר ולהציג כיתתית . דתיה בן דוראיך יודעים שבא אביב ? / רקע ספרותי שאלה זו גם פותחת כל אחד איך יודעים שבא אביב ? שמו של השיר מגדיר במדויק את עניינו : משני בתי השיר . בכל בית כל שתי שורות חורזות . בשני הבתים המעטפת זהה ( שתי שורות שונות בכל אחד מהבתים . שלוש עד ששאך שורות ,ראשונות ושלוש אחרונות ) מזג אוויר והפריחה, ובבית השני נמנים – בבית הראשון נזכרים סימני האביב הקשורים לטבע סימנים הקשורים לחג הפסח . השיר מזמין את הקוראים להשתמש במידע המפורט בו ולזהות את האביב המתקרב . ולהאזין לו ברשת . בוהשיר הולחן וכדאי לצפות פעילויות לפני הקריאה אביב וקיץ, ומבקשים לאפיין כל אחת ,חורף,את ארבע עונות השנה : סתיותלמידיםמזכירים ל ? נעימה ביותר, שבה העולם נראה יפה יותרלם נחשבת כאיזו עונה לדעת : מהן בקיצור . שואלים שאנשים רבים חושבים תלמידיםכדאי לספר ל,גם אם הדעה הרווחת בכיתה לא תהיה "אביב" שעונת האביב היא הזמן הנעים יותר של השנה, ולכבוד האביב נכתבו הרבה שירים בכל מיני פריחה, : להסביר למה זה כך ( תוך הצעת אוצר מילים רלוונטיתלמידיםשפות . מעודדים את ה ר . ועוברים לקריאת השי,ריח, אוויר נקי, לא קר מדי ולא חם מדי ) 53 קסם וחברים | זמן קסם
|

|