|
|
עמוד:17
14 זמן קסםקסם וחברים | שכבר סיימו את אלולתופעה זו בשירים, ולבקש מתלמידיםי להפנות את תשומת הלב של האכד רכישת הקריאה לבטא אותה בהנגנה הולמת בקריאה בקול . הנחיה לפעילויות בחוברת עם המורה , "שלו ? מה הילד בשיר מספר על כל אחד מהחברים"שאלהבעקבות ה – בואו נדבר • מתלמידים מתקדמים שישערו סיטואציות נוספות שבהן שני החברים אפשר לבקש . די ד או מתווכחים מיימסכימים מי אוהב שלום "הן, אחיו של משה רבנו, שנאמר עליו שהוא ואת אהרון הכלהזכירכדאי החברים הן מייעץ לשני ומה היה אהרון הכשערלהתלמידים מזמינים את . "ורודף שלום . אלי ואדר, ולהוסיף הצעות משלהם לחברים שאינם מסתדרים זה עם זה מספרים על יחסיהם עם התלמידיםחשוב להיות ערניים ולשים לב למה ש – לב העניין • ואשיחבמהלך הכיתה מהשמות תלמידים הזכרתיש להימנע מ . החברים שכבר יש להם דוגמאות . ב יְהוֹשֻעַ בֶן פְרַחְיָה הכתוב במסכת אבות פרק א, משנה ו : "את לתלמידים כדאי להזכיר " . וֶהֱוֵׁי דָן אֶת כָל הָאָדָם לְכַף זְכוּת ; וּקְנֵׁה לְךָ חָבֵׁר,עֲשֵׁה לְךָ רַב : אוֹמֵׁר מאיתנו עם אופיואחת כדאי ליצור "מעגל מידות טובות" . מסבירים : ה' ברא כל אחד מאיתנו יש מידות טובות . חשוב שנצליח להתבונן זה בזה בעין ואחת מיוחד . בכל אחד לשבת במעגל . כל אחד בתורו פונה תלמידים טובה . כך נסתדר טוב יותר . מזמינים את ה לחבר מימינו ומציין מידה טובה שהוא רואה בו . הסכמה אפשר-אילפתרון סכסוכים או לטיפול במצבים של התלמידים את הצעותיהם של שייתלה בכיתה וישמש מאגר לפתרונות חברתיים . להפוך ללוח הצעות 17 קסם וחברים | זמן קסם
|

|