|
|
עמוד:11
הוראה מפורשת של אסטרטגיות למידה בתוכנית קסם וחברים ב פותחו מהלכים של אסטרטגיות למידה בהוראה מפורשת, מתוך רצון לסייע למורה ולתלמידים בהוראה ולמידה של כללים גנריים המסייעים להפנמת מיומנויות למידה שונות . האסטרטגיות שפותחו הן : ניבוי לפני קריאת טקסט, הבנת מילים לא מוכרות, פיצוח שאלת רב-ברירה ופיצוח שאלת קלוז . כל האסטרטגיות נמצאות תחת הלשונית "אסטרטגיות" בסביבה הדיגיטלית, והן מאורגנות כפעילויות מליאה המלמדות כללים וגם מעוררות חשיבה, דיון והסקת מסקנות . בסיום הוראת האסטרטגיה המורים מוזמנים ליצור הכללה וללמד שהאסטרטגיה שנלמדה מתאימה לכל המקרים הדומים לאלו שנלמדו כעת . אפשר לחזור לאסטרטגיות בכל עת, לפי שיקול דעת המורה בכיתה . ניהול עצמי והערכה התוכנית מציגה כלים והזדמנויות לפיתוח לומד עצמאי, וביניהם כלים לניהול למידה ומשוב עצמי : בחוברת הנחיות מפורשות לביצוע רפלקציה בעקבות קריאה, כתיבה או השתתפות בתיאטרון, במספר הזדמנויות . התוכנית מציעה הערכה כמותית של ביצוע ( בעיקר בסביבה הדיגיטלית ) וכן הערכה חלופית בדמות תוצר ( מייקר ) ורפלקציה ( משוב עצמי ) . בנוסף, בסיום כל נושא שנלמד בכיתה מוצע מבדק הערכה להדפסה, כולל מחוון מפורט למורה . המדריך למורה מציע מידע נגיש ומפורט וכן פעילויות רלוונטיות להרחבה בכיתה והצעות לעבודה עם תלמידים מתקשים ומתקדמים . לרשות המורה עומדת בסביבה הדיגיטלית מערכת LMS המאפשרת מעקב, ניטור ובקרה אחר ביצועי התלמידים בסביבה הדיגיטלית בזמן אמת . גלריה התוכנית קסם וחברים ב מציעה מרחב ייחודי להעשרה ולמידה הוליסטית מעבר לתוכנית הלימודים, תוך חשיפה לתחומי עניין ותרבות . הגלריה מציעה אפשרויות מגוונות : האזנה לשירים, התבוננות בציורים מפורסמים וצביעת ציורים, המצאת מנגינות במעבדת המוזיקה של גוגל, טיולים וירטואליים בארץ ובעולם, האזנה להסכתים ( פודקאסטים ) וגם לשירים ולפיוטים, קריאת המלצות על ספרים ואפשרות להאזין שוב לכל קטעי הבנת הנשמע הנמצאים ברצף הלמידה . התלמידים מוזמנים לשוטט ברחבי הגלריה בסיום פעילות בכיתה ( או בהתאם להחלטה אחרת של המורה ) וכן בזמנם החופשי . 11 מדריך למורה – מבוא
|

|