עמוד:19

3 | מבוא 02חיבור וחיסור עד , פסים ודסקיותמוצגיםזו במעבדה : ותרגילתבנית – ודסקיותפסיםמעבדת • תרגילימשמשת לפתירתהמעבדה . תרגיללכתיבתומקוםוחלקיםשלםתבנית . 02עדוחיסור חיבור מענה לשונות בפרק זה ניתן מענה לשונות בכמה דרכים : ומודל רצפי,"ציור בקיצור" של פסים ודסקיות – מודל כמותיבשילוב למד הנושא נ • חישובים המתבססים על תובנה מספריתמוצגים ,על כךנוסף . ישר מספרים – התרגילים . תר יוגמישות בפתכדי לפתח הבנה עמוקה יום ובין - לחיזוק ההבנה של הקשר בין מצבים מחיי היוםפעילויות העמקה נוספות • תרגילי חיבור וחיסור . תרגילים בעזרת אמצעי המחשה לשליפה אוטומטית של תר ישלב המעבר מפת • יםעזר נהתוצאות שונה מאוד מתלמיד לתלמיד . לכן גם בפרק זה התלמידים "ציור בקיצור", שבו הם מציירים את תהליך הפתרון בצורה – בשלב ביניים ית . ט סכמ מזמנות אפשרויות פתרון שונות, מיצוי אפשרויות וחיפוש הפעילויות אתגר וחקר • פתוח . כדאילתלמידים מתקדמים . בסוף הפרק נותנות מענה "עולים שלב" פעילויות • להפנות את התלמידים לפעילויות המתאימות במהלך הלמידה ולא להשלימן ברצף רק בסוף הפרק . פעילויות אלה יכולות לשמש גם לשיח מתמטי במליאה או . בקבוצות קטנות דגשים בהוראת הפרק תרגילי חיבור ותרגילי חיסור בתחום תר י בפתהלמידה והתרגול לקראת שליטה • "ציור בקיצור"בעזרתבפתירת התרגילים יםמתחיל : בהדרגהנעשים 02ה- , כשלב ביניים לקראת תמספרי שלהם, בעזרת ישר מספרים או בעזרת תובנה פתרון בעל פה . דלג עלישר המספרים התלמידים עשויים לבעזרתבפתירת תרגילי חיבור וחיסור • מספרים, לספור שנתות במקום מרווחים ולספור קדימה במקום אחורה, או להפך . ולכן חשוב , בספירה 41תלמידים יכולים לכלול את 14 – 6 = לדוגמה בתרגיל בסימון . יסמנו את הקפיצות על הישרששיקיפו את המספר שממנו מתחילים ו עו . י אליו הגשהמספר – רור את ההפרשילראות בבאפשר הקפיצות על הישר את לדוגמה : . להשתמש בתרגיל חיבורעשוייםבמשוואות חיסור חלק מהתלמידים • . __ + 5 = 41אפשר לפתור באמצעות התרגיל 14 – = __ 5משוואת החיסור ,הקלה להם יותר,עם זאת, יש תלמידים הנוטים לבחור את פעולת החיבור הםבמקרה כזה . שבמשוואה, ללא קשר לתפקידםולהפעיל אותה על המספרים ולא יחשבו את ההפרש בין המספרים . 5, + 14 = 91בעזרת התרגיל יפתרו פתרוןהלתלמידים אלה כדאי להציע להיעזר בתבנית השלם והחלקים ולבדוק את . שלהם 19 חיבור וחיסור עד 20 | מבוא

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר