|
|
עמוד:65
23 : עמוד בספר עםלדוןאפשר 22פעילותב ה תלמידים בשאלה אם אפשר לדעת מה הסימן המתאים בלי כשעוסקים במספרים ( לפ תור אם התוצאה קטנה ) . טב עיים הסימן המ תאים , מהמספר הנתון התוצאה גדולהאם . – הוא הסימן המ תאים , מהמספר הנתון הו-ד סעיפיםב . + או – יכול להיות ולכן , המספר הראשון בתרגיל חסר אפשר . הם מעט יותר מאתגרי ם לבחור גם בפעולת חיבור וגם לתלמידים . בפעולת חיסור המתקשים בהשלמ ת ס עיפים אלה אפשר להציע לבחור קודם את הפעולה ואז להשלי ם את המספרים ואף להשת מש . בהמחשה ה תלמידים יכולים 42פעילותב להש תמש גם בכרטיסי המספרים במדריך זה 422מנספח ה בעמוד ול יצור שלושה תרגילים בעלי אות ו . הסכום מומלץ לשאול את התלמידים איך אווטעייהבדרך של ניסו י , פתרו חיבור – בדרך של תובנה מספרית למספר ) 5 ( של המספר הקטן . וכך הלאה ) 10 ( הגדול לתלמידים הזקוקים לכך אפשר ציור"להמחיש את התובנה בעזרת . כפי שמוצג מימין , "בקיצ ור מ תרגיל ל תרגיל מספר הדסקיות ומספר , ב חלק הצבו ע קטן . הדסקיות בחלק הלא צבוע גדל 47 15 15 15 10 + 5 = 9 + 6 = 8 + 7 = 65 מדריך למורה | חיבור וחיסור עד 20
|

|