עמוד:78

78 ! בשעה טובה | 5פרק כדאי . מאפשרת חזרה על כינוי שייכות חבור שנלמד בכיתה ז ! בואו ניזכרפינת : 4מסך . להזכיר לתלמידים את התבנית במקרה הצורך במסך זה התלמידים מוזמנים לשתף בדמות מהתרבות שלהם שמזכירה את דמות : 5מסך ואפשר להזכיר גם , ביהדות מקובל לזהות את הדמות עם אליהו הנביא . האיש הזקן שבסיפור ומקדמתרב-תרבותיפעילות זו מזמנת שיח . את סנטה קלאוס ועוד , דר'את הנביא אל-ח ) . SEL ( הרגשית-חברתיתמודעות וזהות בהתאם לעקרונות הלמידה . ובמנהגים של תרבויות שונות " על"ביחידה זו נעסוק במילת היחס : נושא ? מה יש ביחידה • היכרות עם מנהגים מתרבויות שונות • בנטייה " על"הקנייה ותרגול של מילת היחס • בנטייה " על"תיאור תמונות תוך שימ וש במילת היחס : הבעה בעל-פה ) : CEFR לפי ה- ( פעילויות שפה ותיאור י ביצוע • מסוגלים להשתמש באופן – דיוק בדקדוק – בקיאות לשונית : כשירויות לשון תקשורתיות מדויק במגוון של תבניות לשון ומבנים המתאימים לרמת התלמידים וקשורים למצבים . צפו יים או מוכרים סמל , נפש , לשפוך – שפך : אוצר מילים : טיפים ורעיונות . בנטייה כהטרמה לעיסוק בנושא " על"במסך זה התלמידים נחשפים למילת היחס : 1מסך . כדאי לעודד את התלמידים לספר בעצמם חוויות על המנהגים המדוברים לשון - ? על מי ועל מה : 3יחידה ת שם / המורה אומר – אפשר לשחק מסירות בכדור . מציגים את נטיית מילת היחס : 2מסך בצורה " על"גוף והתלמיד או התלמידה שתפסו את הכדור אומרים את נטיית מילת היחס . הנכונה כדאי לבקש מהתלמידים . מצטרפת לפעלים מסוימים " על"חשוב להדגיש כי מילת היחס . להמציא משפט לכל פועל וערמה , מ- , ב- , עם , את , ל , של , על : אפשר להכין ערמה של פתק ים ובה רשומות מילות יחס וצריך להטות את , בכל פעם תלמיד או תלמידה מגר ילים שני פתקים . נוספת שבה שמות הגוף . אפשר לערוך את הפעילות כתבנית משחק בין שתי קבוצות . מילת היחס לפי שם הגוף אפשר להציג את התמונות ולעודד את התלמידים לומר כמה שי ותר משפטים עם : 4מסך כל תלמיד ותלמידה מקליטים שלושה משפטים עם מילת , בהמשך " . בנטייה " על"מילת היחס . בנטייה " על"היחס 78 פרק 5 | בשעה טובה !

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר