|
|
עמוד:43
43 ! יופי של אומנות | 3פרק • . בפעילות הסיכום על התלמידים לקיים ריאיון עם ההורים או עם סבא וסבתא : 5מסך הציעו להם להכין מצגת או ( מומלץ לאפשר לתלמידים לשתף את הכיתה בתוצר הסופי ) . סרטון קצר . הווה ושם הפועל , עבר : יחידה זו עוסקת בנטיית בניין התפעל : נושא ? מה יש ביחידה • חשיפה לפעלים בבניין התפעל – " ? איך יוצרים הצגה" • ? איך יודעים מה הבניין – ! בואו ניזכרפינת • למידה של נטיית בניין התפעל בעבר ותרגול • "התפעל"על המילהמילים ברגעפינת • למידה של נטיית בניין התפעל בהו וה ותרגול עבר והווה • למידה של שם הפועל בבניין התפעל ותרגול • טקסט השלמת פעלים בבניין התפעל והקלטת קריאת הטקסט • והידמות ) הסתכל ( שיכ ול עיצורים : על תופעות ייחודיות בבניין התפעל ! שימו לבפינת ) הצטלם ( • הווה ושם הפועל , עבר : סיכום נטיית בניין התפעל ) : יפלCEFR ה- ( פעילויות שפה ותיאור י ביצוע • מסוגלים להשתמש באופן מדויק : דיוק בדקדוק – בקיאות לשונית : כשירויות לשוניות במגוון של תבני ות לשון ומבנים המתאימים לרמת התלמידים וקשורים למצבים צפויים או . מוכרים • מסוגלים להגות מילים : ) עיצורים ותנועות ( הגייה – בקיאות פ ונולוגית : כשירויות לשוניות כגון משקלי השם ( ייתכנו אי דיוקים במילים ובמבנים לא מוכרים . באופן מובן ומדויק ) . והפועל • מסוגלים להשתמש בהטעמה : הטעמה והנגנה – בקיאות פ ונולוגית : כשירויות לשוניות . צירופי מילים ומשפטים בהתאם להקשר ובאופן מדויק , ובהנגנה של אוצר מילים רחב – התפעל , להתלהב – התלהב , להתאפר – התאפר , קהל , במה , במאי , אודישן : אוצר מילים להתפעל : טיפים ורעיונות בסוף , כמו כן ) . למשל באותיות גרוניות ( הנטייה נלמדת בלי צורות המשנות את ההגייה כמו ( שיכול עיצורים – היחידה קיימת התייחסות לשתי תופעות מיוחדות בבניין התפעל אלה התופעות . 'הפועל היא צ ' רק כאשר פ ) כמו הצטער ( והידמות חלקית , ) השתמש , הסתכל אך הם אינם שכיחים והם יילמדו , ישנם מעט פעלים בעלי תופעות אחרות . השכיחות ביותר אפשר להסביר לתלמידים שהתופעות הלל ו נובעות מקוש י להגות את . בחטיבה העליונה . הפעלים בתבנית הרגילה של הבניין לשון – הווה ושם הפועל , עבר : בניין התפעל : 3יחידה 43 פרק 3 | יופי של אומנות !
|

|