עמוד:28

28 פותחים שנה 1פרק . ומתמקדת בסוגת היומן , היחידה עוסקת במגלה הארצות אֶרְנֵסְט שַקֶלְטוֹן : נושא ? מה יש ביחידה • פעילות חקר לגילוי נושא ה יחידה – פעילות פתיחה • ושאלות הבנת הנקרא ! " נתקעים . . . יוצאים לדרך ו : " קריאת הטקסט • השוואה בין היומן ובין קטע המידע • הסבר על סוגת היומן • צפי יה בסרטון והבעה בעל-פה ) : CEFR ה- לפי ( פעילויות שפה ותיאורי ביצוע • מסוגלים : קריאת התכתבות בנושאים רשמיים ובנושאים אישיים – הבנת הנקרא : קליטה רגשות ומשאלות בהתכתבות אישית במגוון ערוצי תקשורת , להבין תיאורים של אירועים . באופן מספק כך שיוכלו להגיב ) כגון מכתב ויומן ( • מסוגלים לעקוב אחר : ) נרטיבי ( קריאה מעמיקה של טקסט סיפורי – הבנת הנקרא : קליטה . בטקסטים מגוונים ) רצף אירועים ( התרחשות קטעי יומן – האיש שלא ויתר : 5יחידה • . מסוגלים לתאר אירועים אמיתיים ודמיוניים : תיאור – מונולוג רציף : הפקה דבורה • על , לשק ול ולתרגל אפשרויות הבעה שונות , מסוגלים לתכנן – תכנו ן : אסטרטגיות הפקה . בהתאם לנסיבות השיח , סמך הרפרטואר הלשוני והסמנטי שברשותם • : חברתית-לשוניתהתאמה – חברתי ות-לשוניותכשירויות : כשירויות לשון תקשורתיות , מסוגלים להתאים במידה רבה את דבריהם ואת דרכי הביטוי שלהם לנסיבות השיח . ולהבחין בין המוסכמות הנהוגות בנסיבות שיח פורמליות ולא פורמליות – נשבר , להשוות – השווה , עזרה , קרחון , צוות , סירת הצלה,יומן : אוצר מילים מסוכן , אישי,להישבר : טיפים ורעיונות • . היומן מבוסס על הסיפור האמיתי של המשלחת לאנטרקטיקה בראשותו של שקלטון . התמונות ביחידה הן תמונות מקוריות שצולמו על ידי חברי המשלחת • כל אחד . בפעילות הפתיחה ישנם ארבעה רמז ים לנושא הטקסט ביחידה : 1מסך על מה , לפי דעתכם : כדאי לעצור אחרי כל רמז ולשאול . מהרמזים מוסיף נדבך אחר ? הטקסט • השאלות מתרגלות אסטרטגיה . בין פסקאות הטקסט מוטמעות שאלות : שימו לב : 2מסך כדאי לשוחח עם התלמידים ולשאול מה , לאחר סיום קר יאת היומן . של הבנת פסקה וניבוי מומלץ להשתמש במגוון שמות תואר שהתלמידים למדו . הם חשבו על הסיפור של שקלטון . עד כה • כדאי . יומן וקטע מידע – עורכים השוואה בין שני סוגי הטקסט ביחידה 6בשאלה : 4מסך . לעבור עם התלמידים על המאפיינים השונים שמבדילים בין שתי הסוגות 28 פרק 2 | מסביב לעולם

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר