עמוד:68

68 ! לא ייאמן | 4פרק . היחידה עוסקת בטבע עירוני ומתרגלת מבנה של טקסט טיעון : נושא ? מה יש ביחידה • תמונות והסבר קצר – טבע עירוני בישראל • ושאלות הבנת הנקרא " קצת טבע" – טקסט טיעון • על מילות קישור מסוג הוספהמילים ברגעפינת • ומענה בעל-פה על שאלה " עמק הצבאים"חיפוש מידע באתר מקוון של • ותרגול " בשביל"לימוד נטיית מילת היחס • צפייה בסרטון על עמק הצבאים ) : יפלCEFR ה- ( פעילויות שפה ותיאור י ביצוע • מסוגלים להבין : קריאה מעמיקה של טקסט טיעון למטרה מוגדרת – הבנת הנקרא : קליטה , כגון נימוק ( ולזהות את טענת הכותב ואת מערך ההצדקות , טקסט מידע בנושאים מוכרים . בטקסט טיעון ) הפרכה והשוואה , טענת נגד , דוגמה , הסבר • מסוגלים לחלץ מידע רלוונטי מתוך – העברת מידע בשפה דבורההעברת : תיווך טקסט ולהעביר את המידע , דבורים וכתובים בזיקה למטרה מוגדרת של הנמעןמידעייםטקסטים . בשפה דבורה טקסט טיעון – קצת טבע : 01יחידה • מסוגלים להשתמש באופן מדויק : דיוק בדקדוק – בקיאות לשונ ית : כשירויות לשוניות . במגוון של תבניות לשון ומבנים המתאימים לרמת התלמידים • מסוגלים לקשר בין משפטים ארוכים ובין – לכ ידות וקישוריות : כשירויות פרגמטיות . פסקאות באמצעות שימוש במגוון קשרים מתאימים תושב , צל , מחקר , מאבק , הוספה : אוצר מילים : טיפים ורעיונות • חלק מהשאלות בעקבות הטקסט מתמקדות במבנה ובמרכיבים של טקסט טיעון : 3מסך . חשוב לשים דגש על שאלות אלה ולוודא הבנה . שנלמדו ב יחידת האסטרטגיה • : 4מסך מומלץ לדון בעל-פה בטענות המופיעות בשאלה לעומת הטענות העולות : 6שאלה – . אפשר לחשוב יחד בכיתה על טענות נגד נוספות ועל נימוקים עבורן . מהמאמר כתב ו ) . נוסף על כך , גם , כמו כן ( הוספהעוסקת במילות קישור מסוגמילים ברגעפינת – . משפטים נוספים ובקשו מן התלמיד ים להמשיך אותם תוך שימוש במילות קישור אלו בקבוצ ות או במליאת , אפשר לכתוב את המשפטים על גבי כרטיסיות ולשחק בזוגות . הכיתה 68 פרק 4 | לא ייאמן !

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר