עמוד:96

96 סוגרים שנה | 6פרק רציף , יעד , נסיעה : אוצר מילים : טיפים ורעיונות זאת . במסך זה התלמידים מספרים לאן הם רוצים לנסוע בחופש ואיך יגיעו לשם : 1מסך , צפונה , ימינה , שמאלה : הזדמנות טובה לחזור על הוראות הגעה ממקום למקום ועל כיוונים . . . דרומה : למשל , כדאי לשאול שאלות מנחות לפני ההאזנה . במסך זה מקש יבים לפודקאסט : 2מסך ? מה הבעיה של אורי כדאי לחזור עם התלמידים על אסטרטגיות . במסך זה יש גם עיסוק בפענוח מילים לא מוכרות להבין לפי מילה דומה , להבין לפי השורש , להבין לפי ההקשר במשפט : שיכ ולות לעזור ) . כמו המילה רציף ( בערבית . במסך זה התלמידים מתנסים בתכנון מסלול נסיעה באתר רכבת ישראל : 4מסך לתת , אפשר לחלק את הכיתה לקבוצות . באמצעות פעילות זו הם מפתחים תחושת מסוגלות וכן מספר שאלות ) תחנת יעד ושעת הגעה רצויה , כגון תחנת מוצא ( לכל קבוצה נתונים האם יש צורך בהחלפת רכבות ? מאיזה רציף יוצאת הרכבת ? מתי מגיעים ליעד : למשל ( . מנצחת – הקבוצה שמוצאת ראשונה את התשוב ות לשאלות ) . ? בדרך אוצר מילים – סוגרים שנה : מילים , מילים : 5יחידה . ביחידה זו נתרגל מילים שלמדנו במהלך השנה : נושא ? מה יש ביחידה • משחק קלפ ים בנושא תכונות • חזרה על הפכים • השלמת טקסט בנושא הוראות בטיחות בטיול • חזרה על הבחנה בין צירוף סמיכות לצירוף שם עצם ושם תואר • ? מי רוצה לזכות במ יליון : משחק חזרה על אוצר מילים ) : CEFR לפי ה- ( פעילויות שפה ותיאורי ביצוע • כגון ( מסוגלים להבין הוראות בטיחות קצרות – קריאת הנחיות והוראות : הבנת הנקרא ) . הוראות הכתובות בחוברת לשימוש בצי וד אלקטרוני • פיצוי על היעדר ידע לשוני וסמנטי – פיצ וי על היעדר ידע לשוני וסמנטי : אסטרטגיות הפקה מסוגל ים לתאר את . מסוגל ים להשתמש במילה משדה סמנטי קרוב למילה שמבקשים לבטא – מה ירוק בחוץ ואדום : למשל ( המאפיינים של דבר מוחשי כאשר המילה המדויקת אינה ידועה . ) אבטיח : התשובה ? בפנים • יש להם אוצר מילים הקשור – טווח אוצר מילים – בקיאות לש ונית : כשירות לשונית . יום-יומייםלנושאים מוכרים ולמצבים 96 פרק 6 | סוגרים שנה

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר