עמוד:60

60 ! לא ייאמן | 4פרק ובתרגול הבנת הנקרא של,הספורטאית יוּסְרַה מַרְדִינִיהיחידה עוסקת בסיפור חייה של : נושא . טקסט מידע ? מה יש ביחידה • צפייה בסרטון מאירוע פתיחה של המשחקים האולימפיים • ושאלות הבנת הנקראיוּסְרַה מַרְדִינִיקריאת טקסט על השחיינית • ? יוּסְרַהמה אפשר ללמוד מהסיפור של : הבעה בכתב • שם + בשביל , שם פועל + בשביל – והצירופים " בשביל"הקניה ותרגול של מילת היחס עצם • משחק תפקידים של ריאיון : הבעה בעל-פה בזוגות ) : CEFR לפי ה- ( פעילויות שפה ותיאור י ביצוע • מסוגלים להבין טקסט מידע – קריאה מעמיקה של טקסט מידע : הבנת הנקרא – קליטה . בנושאים מוכרים ) כגון מאמר וכתבה ( • לשקול ולתרגל אפשרויות הבעה שונות על , מסוגלים לתכנן – תכנון : אסטרטגיות הפקה . סמך הרפרטואר הלשוני והסמנטי שלהם בהתאם לנסיבות השיח • מסוגלים לבצע ריאיון ששאלותיו הוכנו מראש – לראיין ולהתראיין : אינטראקצייה דבורה . לצורך איסוף מידע • מסוגלים להשתמש באופן מדויק : דיוק בדקדוק – בקיאות לשונית : כשירויות לשוניות במגוון של תבני ות לשון ומבנים המתאימים לרמת התלמידים וקשורים למצבים צפויים או . מוכרים פיזית ( לדחוף – דחף , שחיינית – שחיין , פליט , סערה , אזרחית - אזרח : אוצר מילים מזל , לייצג – ייצג , ) ומטאפורית : טיפים ורעיונות • מטרתן לסייע בהבנת הטקסט תוך כדי . בטקסט מופיעות שאלות בין הפסקאות : 2מסך . כדאי לעצור ולשאול את התלמידים את השאלות כדי לוודא שהם הבינו . הקריאה • מה אפשר ללמוד מהסיפור של " – 7לאחר שהתלמידים ענו בכתב על שאלה : 4מסך . כדאי לתת להם לשתף ולשוחח על כך בכיתה , " ? יוסרה טקסט מידע – לשחות אל העתיד : 2יחידה • שם פועל היא לבקש מהתלמידים להשלים + אפשרות נוספת לתרגול בשביל : 5מסך . . . היא פ ותחת את הדלת בשביל ל : " למשל . משפטים נוספים • מומלץ . בפעילות הסיכום התלמידים מצלמים ריאיון עם יוסרה במשחק תפקידים : 6מסך . להציג את הסרטונים בכיתה 60 פרק 4 | לא ייאמן !

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר