|
|
עמוד:155
155 משימה 6 | בודקים את תכונות המים בעקבות הצפייה בסרטון תכונות וחשיבות המים , ערכו את ההתנסויות הבאות . התנסות 1 : המסת חומרים – סודה לשתייה ומלח לימון מטרת ההתנסות : לבדוק את השפעת המים על התגובה בין סודה לשתייה למלח לימון . ציוד וחומרים : אבקת סודה לשתייה, חומצת לימון, 2 כפיות, 2 כוסות כימיות גדולות ( 500 סמ"ק כל אחת ) , מים . מהלך ההתנסות : הכניסו לכל כוס כימית כפית אחת של סודה לשתייה וכפית אחת של חומצת לימון, וערבבו . א . הוסיפו לאחת הכוסות מעט מים וערבבו . . תוצאות : כתבו מה קרה בכל כוס . א . התנסות 2 : המסת חומרים - מים ותחושת הטעם מטרת ההתנסות : לבדוק את השפעת המים על היכולת שלנו לחוש טעם בלשון . ציוד וחומרים : נייר טישו, סוכר, תמיסת סוכר, כפית . מהלך ההתנסות ותוצאות : יבשו את הלשון בנייר הטישו, והניחו על קצה הלשון א . היבשה כמה גרגרי סוכר . האם חשתם בטעם של הסוכר ? כעת חזרו על הבדיקה, אך הפעם טפטפו את תמיסת הסוכר על הלשון בעזרת כפית נקייה . . האם חשתם בטעם של הסוכר ? פ ר ק 5 : מ א נ י ה ח ו ם ו ה מ י ם ג ו ף ה א ד ם מסקנות וסיכום : מהי הבקרה בהתנסות זו ? א . נסחו את המסקנה העולה מתוצאות ההתנסות . . האם נכון להגיד שכל החומרים יכולים להגיב זה עם זה רק לאחר שהתמוססו במים ? ג . מדוע ?
|

|