עמוד:9

פ ר ק 1 : מ ו ד ל ה ח ל ק י ק י ם ש ל ה ח ו מ ר מסבירים את התופעה משימה 6 | התפזרות צבע בכוס מים מטרת ההתנסות : לעקוב אחרי התפשטות של חלקיקי צבע מאכל במים . ציוד וחומרים : כוס מים, טפי וצבע מאכל . מהלך התנסות : טפטפו טיפת צבע מאכל לכוס מים . א . צפו במתרחש במשך 5 דקות . . תוצאות : ברמת המַקרו : ציירו במחברת את הכוס, המים וצבע המאכל ברגע הטפטוף ולאחר 5 דקות . א . ברמת המיקרו : ציירו את חלקיקי הצבע וחלקיקי המים בשתי נקודות זמן - ברגע טפטוף צבע . המאכל למים, ולאחר 5 דקות . חִשבו : מה קורה למספר חלקיקי הצבע במים מרגע הפיזור ולאחר 5 דקות ? כיצד תייצגו את חלקיקי המים וחלקיקי הצבע ? הוסיפו מקרא מתאים . מסקנות : נסחו מסקנה שעולה מתוצאות ההתנסות . א . בעקבות ההתנסויות, העתיקו והשלימו את המושג פעפוע . . פעפוע הוא של חומר ממקום שבו יש מהחומר והחלקיקים , אל מקום שבו החלקיקים צפופים או אינם נמצאים כלל . פעפוע הוא תוצאה של העצמית של החלקיקים ללא כל התערבות חיצונית . מיקרומיקרו מֶַקרומֶַקרו לאחר 5 דקות ברגע טפטוף צבע המאכל למים 9

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר