עמוד:5

3 מבוא כללי לסדרת שבילים חדשים בלמידהעצמיתמוכוונותפיתוח הלמידהלתהליך האחראים , עצמאייםלומדיםלטפחלעזורנועדובספריםהפעילויות , פתורהדוגמהמוצגתחדשמסוגפעילותבכל . עצמאיבאופןופועליםוחושביםשלהם מגווןאופתרונותמגווןמאפשרותמהפעילויותוחלק , עצמיתבדיקהישרבותבפעילויות . לפתרוןדרכים כפלאווחיסורחיבור הכרת המספרים, כמו , הנושאבאותוהעוסקיםשוניםפרקים , כןכמו תבניתאתלזהותשיוכלוכך , לתלמידיםמוכרותובפעילויותדומהברצףמוצגים , וחילוק אתמעריכיםהתלמידיםפרק כלבסיום . לעשותמהםנדרשמהולהביןהפעילויות " . עצמכםאתבדקו"בפעילויותידיעותיהם לשונותמענה : היבטיםבכמהביטוילידיבאהתלמידיםביןלשונותהמענה בלי , בהןלהשתתףיכוליםותלמידהתלמידשכלכך בנויות " המורהעם"פעילויות . א לרמותגםלהתאיםשיוכלוכך דייןפתוחותהןאבל , שלהםהקודםלידע קשר . התלמידיםלכלאתגרולספק גבוהות פעילויותישפרק כלבסוף . אתגרפעילויותומשלבמדורגבפרק הפעילויותרצף . ב . "שלבעולים " הנקראותהעמקה ומענהתשובותריבוי , בחירה המאפשרים " משלכם"וסעיפיפתוחותפעילויות . ג . רמותובמגווןדרכיםבמגוון כך , לומדיםשלגדוללמגווןהמתאיםפעילויותסוגישלגדולמגווןישנושאבכל . ד . ללמוד בדרך המתאימה להם יותריוכלוותלמידהתלמידשכל יכוליםותלמידהתלמידוכל , פתרוןדרכיומגווןשונותאסטרטגיותמוצגותבפרקים . ה . בהמשך להםהנוחהבדרך לבחור היום-יוםלחייוחיבורמשמעותיתלמידה ישראליתשכונהדרך היום-יוםבחיישלוולביטויהמתמטיקהלעולםנחשפיםהתלמידים ודמויותילדיםוחבורתהתוכימוקיגריםובה ", שביליםנווה"הנקראתומיוחדתצבעונית , מתמטייםכלליםמדגישהתוכימוקי . הספריםלאורך הפעילויותאתהמלווים , נוספות אומר . . . וגם , מעניינותחייםעובדותעלמידע מציג , לפתרוןדרכיםמציע , בשאלותמסייע היום-לחייהמתמטיהרעיוןשלקישורמציגההילדיםחבורת . משעשעיםדבריםועושה הדגשתתוך זאתוכלנפוציםקשיים , שונותפתרוןודרכיאסטרטגיות,שגויותתפיסות , יום . לזולתועזרהלאחר הקשבה , חברות , הדדיתעזרהכמוחשוביםערכים 5 מבוא כללי לסדרת שבילים חדשים

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר