עמוד:23

» בְּכָל עַמוּדָה צִבְעוּ אֶת הַמִשְׁבְּצוֹת לְפִי מִסְפַּר 11 . הַפִּתְקִיוֹת בַּדִיאַגְרָמָה שֶׁבְּנִיתֶם עַל הַלוּחַ בַּכִּתָה . » עֲנוּ עַל הַשְׁאֵלוֹת : א . לְכַמָה תַלְמִידִים בַּכִּתָה יֵשׁ פָּחוֹת מֵ- 4 אוֹתִיוֹת בַּשֵׁם ? ב . לְכַמָה תַלְמִידִים בַּכִּתָה יֵשׁ יוֹתֵר מֵ- 5 אוֹתִיוֹת בַּשֵׁם ? ג . לְכַמָה תַלְמִידִים בַּכִּתָה יֵשׁ בְּדִיוּק 5 אוֹתִיוֹת בַּשֵׁם ? כַּמָה אוֹתִיוֹת יֵשׁ בִּשְׁמוֹת יַלְדֵי הַכִּתָה ? ציוד : פתקיות דביקות הוראות : כל התלמידים מקבלים פתקית וכותבים עליה את שמם . מתחת לשמם הם כותבים מכמה אותיות השם שלהם מורכב . מבקשים מהתלמידים להדביק את הפתקיות על הלוח בכיתה ולהציע דרכים לסידור, כך שיוכלו לענות בקלות על השאלה שלמעלה . בַּשֵׁם שֶׁלִי יֵשׁ 3 אוֹתִיוֹת ! אוּלַי כְּדַאי לְסַדֵר אֶת הַפִּתְקִיוֹת בְּעַמוּדוֹת לְפִי מִסְפַּר הָאוֹתִיוֹת ? דִיוּן : לכמה תלמידים בכיתה יש בשם 2 אותיות ? 3 אותיות ? 4 אותיות ? וכן הלאה . דִיוּן דִיוּן : כיצד ההצעה של מאיר יכולה לעזור לענות על השאלה שלמעלה ? דִיוּן עִם הַמוֹרה 765432 ב . אַחַד הַחֲלָקִים הוּא 5 2323 תַרְשִׁים הַמַצִיג מֵידָע נִקְרָא דִיאַגְרָמָה . דִיאַגְרָמָה שֶׁבָּה הַמֵידָע מֻצָג בְּעַמוּדוֹת נִקְרֵאת דִיאַגְרָמַת עַמוּדוֹת . כְּשֶׁהַמֵידָע מְאֻרְגָן בְּדִיאַגְרָמָה, נוֹחַ יוֹתֵר לִקְרֹא אוֹתוֹ וּלְהַסִיק מִמֶנוּ מַסְקָנוֹת . תִזְכֹּרֶת אָבִי 3 מֵאִי ר 4

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר