|
עמוד:13
עמוד בספר : 7 ב פעילות 4 יש לוח חיבור . עד עתה למדו התלמידים להשתמש בלוח חיבור שיש בו רק שורה אחת . בפעילות זו מוצג לראשונה לוח חיבור שיש בו שתי שורות . אפשר לשאול את התלמידים מה הקשר בין שתי השורות שבלוח, ואיך אפשר להיעזר בקשר זה כדי להשלים אותו . מה עוד ? הצעה לפעילות נוספת | מוסיפים שורות ללוח החיבור אביזרים : כרטיסי מספרים מ- 0 עד 20 ושורת הלוח מנספח ב, עמודים 159 – 160 במדריך זה הוראות : 1 . בוחרים ארבעה כרטיסי מספרים ומניחים אותם בשולי הלוח . דוגמה : אחר כך משלימים את המספרים המתאימים בתאים הפנימיים של הלוח . 2 . מוסיפים שורה שנייה - מוסיפים שורה ריקה מתחת לשורה הראשונה . התלמידים בוחרים כרטיס מספר חדש ומניחים אותו בשולי הלוח בשורה השנייה . משלימים את המספרים בתאים הפנימיים של השורה השנייה . שִׂימוּ לֵב : בְּלוּחַהַחִבּוּר הַזֶה יֵשׁ שְׁתֵי שׁוּרוֹת . 4 . הַשְׁלִימוּ . מכינים כף יד ציוד : דפים צבעוניים, כלי כתיבה, דבק, מספריים ומקל של ארטיק או שיפוד כל תלמיד ותלמידה מניחים את כף היד שלהם כשאצבעותיהם פרוסות על הדף . ביד השנייה או בעזרת חבר או חברה מסרטטים את קו המתאר של כף היד . גוזרים את סרטוט כף היד על פי קו המתאר . צובעים, מקשטים ומדביקים את כף היד על שיפוד או על מקל הארטיק . מציגים לתלמידים תרגילי חיבור וחיסור שבהם אחד החלקים הוא 5 . פותרים את התרגילים בעזרת כף היד שהכינו ובעזרת כפות הידיים של התלמידים . לדוגמה את התרגיל = 5 + 8 אפשר להציג כמו אדם, כך : בִּשְׁבִיל הַחֲוָיָה כַּמָה אֶצְבָּעוֹת יֵשׁ ? + 896 5 10 כִּתְבוּ אֶת הָאוֹת שֶׁל כָּל חֵלֶק בַּמָקוֹם הַמַתְאִים בַּצִיוּר . נְקֻדַת מַבָּט ג ד א ב מִשֶׁלָכֶם א . אַחַד הַחֲלָקִים הוּא 5 77 נקודת מבט פעילויות נקודת מבט בספר זה מתמקדות במיומנויות של פירוק והרכבה של צורות, זיהוי צורות באיור מורכב והשלמת סרטוטים לפי דוגמה . בשביל החוויה בפעילות זו התלמידים מכינים כף יד שתעזור להם לפתור תרגילים שבהם אחד החלקים הוא 5 . אפשר לפתור תרגילי חיבור מסוג זה גם בזוגות . כותבים על הלוח : + = ומבקשים משני תלמידים לייצג מספרים באמצעות האצבעות . תלמיד אחד מייצג תמיד את המספר ,5 ובן או בת זוגו מייצגים מספר כלשהו בין 5 ל- 10 . שאר התלמידים משלימים את המקומות הריקים בתרגיל בהתאם למספרים שבני הזוג מציגים . רצוי למצוא את התוצאה לאחר שבני הזוג מקרבים את כפות ידיהם זו לזו ( מומלץ לעודד את התלמידים לזהות את התוצאה ללא מנייה ) . 8 4 3 + שולי 9 התאים הלוח הפנימיים של הלוח 13 א . אחד החלקים הוא 5
|
|