|
עמוד:12
עמוד בספר : 6 פעילות הפתיחה מתבצעת עם המורה . בתחילה מומלץ לקיים דיון בשאלה כיצד פותרים את התרגיל = 7 + 5 ולשמוע מהתלמידים הצעות לדרכי פתרון שונות . בהמשך הפעילות מוצגות שתי דרכי פתרון : בעזרת פסים ודסקיות ובעזרת "ציור בקיצור" . שימו לב : בשתי הדרכים מניחים או מציירים את שני החלקים זה תחת זה . את המשך התהליך - הצירוף של שני החלקים לשלם - מבצעים בדרך כלל בדמיון . ב פעילות 3 התלמידים פותרים תרגילים בדרך הנוחה להם . פעילות דיגיטלית בספר הדיגיטלי אפשר למצוא פעילות לתרגול נוסף : חיבור עם שבירת עשרת – אחד החלקים הוא 5 . בפעילות זו התלמידים פותרים תרגילי חיבור עד 20 עם שבירת עשרת, שבהם אחד החלקים הוא 5 . לצורך פתירת התרגילים הם יכולים להיעזר בפסים ובדסקיות . עִם הַמוֹרה 3 . פִּתְרוּ . אֶפְשָׁר לְהֵעָזֵר בַּפַּסִים וּבַדִסְקִיוֹת אוֹ בְּצִיוּר בְּקִצוּר . 2 . הַשְׁלִימוּ אֶת הַתַבְנִית וּפִתְרוּ אֶת הַתַרְגִיל . חִבּוּר – אַחַד הַחֲלָקִים הוּא 5 מִיכַל וְנוֹעַם פּוֹתְרִים אֶת הַתַרְגִיל : דִיוּן : איך ראה נועם שיש 12 דסקיות בלי למנות ? דִיוּן = 7 + 5 = 7 + 5 אֲנִי בּוֹנֶה אֶת שְׁנֵי הַחֲלָקִים עַל הַפַּסִים, כָּל מִסְפָּר בְּצֶבַע אַחֵר . אֲנִי מַעֲדִיפָה לְהֵעָזֵר בְּ"צִיוּר בְּקִצוּר", כָּךְ : וְאָז אֲנִי רוֹאֶה בְּלִי לִמְנוֹת שֶׁיֵשׁ כָּאן 12 דִסְקִיוֹת . שָׁלֵם 75 חֵלֶקחֵלֶק א = 5 + 9 ד 5 + 11 = ב 5 + = 10 ה = 6 + 5 ג = 8 + 5 ו 5 + = 12 א . אַחַד הַחֲלָקִים הוּא 5 66 מה עוד ? הצעה לפעילות נוספת כותבים תרגיל חיבור שבו אחד החלקים הוא ,5 והחלק האחר קטן מ- ,10 לדוגמה = 5 + 8 או = 8 + 5 . כל תלמיד ותלמידה פותרים את התרגיל בעזרת "ציור בקיצור" או בעזרת האביזרים . אחר כך מבקשים מהם להציע תרגילי חיבור שונים שבהם אחד החלקים הוא 5 ולפתור אותם . 12 א . אחד החלקים הוא 5 הערות לעצמי :
|
|