|
עמוד:4
המטרות העיקריות בהוראת הפרק פתירת תרגילי חיבור וחיסור שיש בהם שבירת עשרת באופן יעיל ומדויק - בעל פה ובדרכי חישוב מגוונות : בעזרת פסים ודסקיות או "ציור בקיצור" שלהם, בעזרת ישר מספרים ובעזרת תובנה מספרית . עיסוק במצבים מחיי היום-יום, שילוב סיפורים של חיבור וחיסור שאפשר להמחיש באמצעות עצמים שונים או באמצעות תמונות, ולייצג אותם בשפה מתמטית . פתירת תרגילי חיבור וחיסור שיש בהם יותר משני מחוברים . פתירת בעיות מילוליות, הבחנה בין הקבוצה הכוללת ( קבוצת השלם ) ובין הקבוצות החלקיות שלה בעזרת תבנית השלם והחלקים . ידע קודם • פתירת תרגילי חיבור וחיסור בתחום ה- 20 ללא שבירת עשרת באסטרטגיות שונות . • הכרת המבנה של המספרים עד ,20 וייצוגם בעזרת פסים ודסקיות וישר המספרים . • יישום פעולות החיבור והחיסור במצבים מחיי היום-יום . • פתירת בעיות מילוליות פשוטות . מה בפרק ? בפרק "חיבור וחיסור עד 20 - חלק ב" יש ארבע יחידות : א . אחד החלקים הוא 5 פותרים תרגילי חיבור, תרגילי חיסור ומשוואות שאחד החלקים בהן הוא 5 . ב . נעזרים ב- 10 פותרים תרגילי חיבור, תרגילי חיסור ומשוואות בעזרת השלמה ל- 10 . ג . שני החלקים שווים פותרים תרגילי חיבור וחיסור שבהם שני החלקים שווים . ד . כל תרגילים מבססים את השליטה בפעולות החיבור והחיסור לקראת פתירת תרגילים בעל פה . בכל היחידות משולבות בעיות מילוליות במתמטיקה, שמטרתן לפתח את היכולת של התלמידים להשתמש בכלים המתמטיים שלמדו לפתרון בעיות בהקשרים שונים בסביבתם . 4 חיבור וחיסור עד 20 - חלק ב | מבוא
|
|