|
עמוד:10
10 דרכי התמודדות עם התופעההגורמים להתחממות הגלובלית טקסט 1 טקסט 2 שלב 2 : קריאה מעמיקה של מקורות המידע ומילוי הטבלה סמנו בטקסטים בצבעים שונים עובדות, טענות ונימוקים מרכזיים הקשורים לנושאים המופיעים במטלה, על פי הצבעים שקבעתם לכל נושא . במהלך הקריאה מומלץ לנסח הערות קצרות לצד כל פסקה כדי שתזכרו בקלות במה היא עוסקת . את המידע הרלוונטי למטלה כתבו בקצרה בתוך הטבלה שסרטטתם . אם מצאתם רעיונות משותפים לשני הטקסטים, סמנו אותם בטבלה בסימן . שלב 3 : כתיבת הסקירה 1 . פתיח : נסחו פתיח כללי שיציג את נושא המיזוג . לעיתים משפט הפתיחה ישמש הגדרה לנושא המרכזי בסקירה . לדוגמה : בשנים האחרונות מסתמנת עלייה בטמפרטורה העולמית, המלווה בעלייה בשכיחותם של אסונות טבע, כגון שרפות, שיטפונות, גלי חום וסופות . 2 . גוף הסקירה : הקדישו פסקה נפרדת לכל אחד מהנושאים שהתבקשתם לכתוב עליהם ( למשל : פסקה אחת על הגורמים להתחממות הגלובלית ופסקה אחת על דרכי ההתמודדות עם התופעה ) . השאירו שורה רווח בין הפסקות בכתיבת גוף הסקירה יש להקפיד על כמה עקרונות : השמטה : השמיטו מהסקירה פרטים משניים ופרטים שאינם רלוונטיים למטלה . כמו כן מומלץ להשמיט פרטי מידע עודפים והרחבות, כגון דוגמות, חזרות, פירוט, נתונים מספריים, לשון ציורית, מובאות וציטוטים, מילים הקשורות לקולו האישי של הכותב ( כמו מבעים בגוף ראשון ) – כל אלו לא ייכללו במיזוג . הכללה : מומלץ לפתוח כל פסקה במשפט כללי ואחר כך לפרט אותו על פי המידע הרלוונטי שבמקורות המידע . שימו לב ליחס בין מקורות המידע ( ניגוד, תמיכה או השלמה ) והשתמשו במילות קישור מתאימות ( למשל : כמו כן, גם, נוסף על כך, בניגוד לכך, אף על פי כן ) . נסחו בהכללה רעיונות משותפים לכמה מקורות מידע ( אל תסכמו כל מאמר בנפרד ) , והתייחסו גם לרעיונות המופיעים
|

|