עמוד:11

11 בטקסט אחד בלבד . הבניה : בכתיבת הסקירה עליכם לבנות מחדש את הטקסט לפי מטרות המיזוג והנושאים שמופיעים במטלה ( בעיה, פתרון, גורמים, יתרונות, חסרונות וכד' ) . זכרו כי עליכם לכתוב את הסקירה במילים שלכם ולהימנע מהעתקה גורפת של משפטים שלמים ממקורות המידע . ממה להימנע בכתיבת הסקירה ? ← אל תשתמשו בסיפור המסגרת שניתן במטלה ( "לקראת שבוע שיעסוק ב . . . " ) , ואל תכתבו "משפטים מקדמים" ( "סקירה זו תעסוק ב . . . " ) . ← הסקירה אינה אמורה להציג את דעתכם האישית, אלא את דעתם של כותבי מקורות המידע, ולכן יש להימנע מהבעת דעה אישית או מאמירות שיפוטיות כלפי הכותבים או כלפי המידע . ← הסקירה צריכה להתמקד בתוכן ולא בכותבים, ולכן רצוי להימנע מניסוחים כגון "הכותבים מסכימים ש . . . " ; "הכותב טוען ש . . . ", "בטקסט 1 כתוב ש . . . " . במקום זאת כתבו את הטענה עצמה המיוחסת לכותבים, ואזכרו את שמותיהם בסוגריים . ← הימנעו ממשפטי סיום כגון "לסיכום . . . " . הסקירה עצמה היא סיכום של כמה טקסטים, ואין צורך לסכם גם אותה . 3 . אזכור מקורות המידע בגוף הסקירה ובסופה ( ביבליוגרפיה ) : הקפידו לאזכר את מקורות המידע בגוף הסקירה ובסופה . בגוף הסקירה יש לציין בסוגריים את שם המשפחה של הכותב ואת שנת הפרסום . אם כתבתם רעיון שמשותף לשני מקורות המידע, אזכרו את שניהם בסוגריים זה לצד זה . לדוגמה : גזי החממה נוצרים בעיקר משרפת נפט, פחם וגז לצורכי תעשייה ותחבורה ( רוזנברג, 2021 ; מיכאלי, 2021 ) או בעקבות שימושיים חקלאיים וגידול חיות משק ( רוזנברג, 2021 ) . בסוף הסקירה יש לכתוב רשימת מקורות ( ביבליוגרפיה ) על פי נורמות הכתיבה האקדמיות, ולסדר את הפריטים בסדר א"ב של שמות המשפחה של הכותבים . לדוגמה : מיכאלי, י' ( 2021 ) . איך מוכיחים את מה שכולנו מרגישים . הארץ . שם שם המשפחה בימת המאמר האות הראשונה הפרסוםשנת של השם הפרטי הפרסום

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר