|
עמוד:174
עִם הַמוֹרה הַרְכִּיבוּ אֶת סֶרֶט הַמְדִי דָה מֵהַחוֹבֶרֶת הַמְלַוָה : 16 . א . גִזְרוּ אֶת הָרְצוּעוֹת לְפִי הַקַוִים הַמְסֻמָנִים . ב . חַבְּרוּ אֶת הָרְצוּעוֹת זוֹ לְזוֹ כָּךְ שֶׁתִתְקַבֵּל רְצוּעָה אַחַת אֲרֻכָּה . מבקשים מהתלמידים למדוד שוב את גובה הכיסא בעזרת סרט המדידה ולהשוות את התוצאה למדידה בעזרת הסרגל . מוֹדְדִים בַּכִּתָה מבקשים מהתלמידים לעבוד בזוגות ולמדוד את גובה הכיסא שלהם בעזרת סרגל . דִיוּן : דִיוּן • איך מדדתם ? הסבירו . • מה גובה הכיסא ? • הציעו דרך אחרת למדוד . דִיוּן : דִיוּן מתי כדאי למדוד בעזרת סרגל ומתי בעזרת סרט מדידה ? הַדֶלֶת בַּכִּתָה : רֹחַב הַדֶלֶת הוּא בְּעֵרֶךְ ס״מ . גֹבַה הַדֶלֶת הוּא בְּעֵרֶךְ ס״מ . הַשֻׁלְחָן שֶׁלָכֶם בַּכִּתָה : אֹרֶך הַשֻׁלְחָן הוּא בְּעֵרֶךְ ס״מ . רֹחַב הַשֻׁלְחָן הוּא בְּעֵרֶךְ ס״מ . גֹבַה הַשֻׁלְחָן הוּא בְּעֵרֶךְ ס״מ . מִדְדוּ בְּעֶזְרַת סֶרֶט מְדִידָה וְהַשְׁלִימוּ . 17 . א ב חשוב לזכור שאורך ורוחב הם מושגים יום-יומיים ולא מתמטיים . 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 0 דֶבֶק 20 19 18 17 16 15 14 13 12 11 0 דֶבֶק 174 א . מְדִידָה בְּסֶנְטִימֶטְרִים
|