עמוד:23

» צִבְעוּ בְּכָל עַמוּדָה אֶת הַמִשְׁבְּצוֹת לְפִי מִסְפַּר 11 . הַפִּתְקִיוֹת בַּדִיאַגְרָמָה שֶׁבְּנִיתֶם עַל הַלוּחַ בַּכִּתָה . » עֲנוּ עַל הַשְׁאֵלוֹת : א . לְכַמָה יְלָדִים בַּכִּתָה יֵשׁ פָּחוֹת מֵ- 4 אוֹתִיוֹת בַּשֵׁם ? ב . לְכַמָה יְלָדִים בַּכִּתָה יֵשׁ יוֹתֵר מֵ- 5 אוֹתִיוֹת בַּשֵׁם ? ג . לְכַמָה יְלָדִים בַּכִּתָה יֵשׁ בְּדִיוּק 5 אוֹתִיוֹת בַּשֵׁם ? כַּמָה אוֹתִיוֹת יֵשׁ בִּשְׁמוֹת יַלְדֵי הַכִּתָה ? ציוד : פתקיות דביקות הוראות : כל תלמיד ותלמידה מקבלים פתקית וכותבים עליה את שמם . מתחת לשמם הם כותבים מכמה אותיות השם שלהם מורכב . מבקשים מהתלמידים להדביק את הפתקיות על הלוח בכיתה ולהציע דרכים לסידור, כך שיוכלו לענות בקלות על השאלה שלמעלה . בַּשֵׁם שֶׁלִי יֵשׁ 3 אוֹתִיוֹת ! כְּדַאי לְסַדֵר אֶת הַפִּתְקִיוֹת בָּעַמוּדוֹת לְפִי כַּמוּת הָאוֹתִיוֹת ! דִיוּן : לכמה ילדים בכיתה יש בשם 2 אותיות ? 3 אותיות ? 4 אותיות ? וכן הלאה . דִיוּן דִיוּן : כיצד ההצעה של מאיה יכולה לעזור לענות על השאלה שלמעלה ? דִיוּן עִם הַמוֹרה 765432 אדם 3 מ אי ה 4 ב . אַחַד הַחֲלָקִים הוּא 5 2323 תַרְשִׁים הַמַצִיג מֵידָע נִקְרָא דִיאַגְרָמָה . דִיאַגְרָמָה שֶׁבָּה הַמֵידָע מֻצָג בְּעַמוּדוֹת נִקְרֵאת דִיאַגְרָמַת עַמוּדוֹת . כְּשֶׁהַמֵידָע מְאֻרְגָן בְּדִיאַגְרָמָה, נוֹחַ יוֹתֵר לִקְרֹא אוֹתוֹ וּלְהַסִיק מִמֶנוּ מַסְקָנוֹת . תִזְכֹּרֶת

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר