עמוד:12

עמוד בספר : 6 ב פעילות 2 התלמידים פותרים תרגילי חיבור וחיסור בעזרת ציורים מתאימים של פסים ודסקיות . בהמשך לפעילות חשוב להגיע עם התלמידים להכללות בפתירת תרגילי חיבור וחיסור . בתרגילי חיבור : • מה החלקים ? שני המספרים בתרגיל . • מה השלם ? התוצאה . בתרגילי חיסור : • מה השלם ? המספר הראשון בתרגיל . • מה החלקים ? המספר השני בתרגיל והתוצאה . מומלץ לתת לתלמידים לפתור תרגילים דומים בעזרת אביזרים פיזיים לפני הפעילות בספר, שבו הפסים והדסקיות מצוירים, כדי שבפעילות הם יוכלו לדמיין את התוצאה גם ללא שימוש באביזרים מוחשיים . 2 . פִּתְרוּ . א ב = 8 - 9 = 5 + 3 ג ד = 2 - 8 = 3 + 4 ז ח = 4 - 8 = 2 + 6 ה ו = 4 - 6 = 8 + 2 בתרגילי החיבור כדאי שהתלמידים ידמיינו את צירוף החלקים וינסו לזהות את התוצאה של כל תרגיל ללא מנייה . בתרגילי החיסור מומלץ לבחור תרגיל אחד או שניים ולדון עם התלמידים בשתי האפשרויות של סימון החלקים ובאפשרות שבעזרתה נוח להם לזהות במהירות את שני החלקים . א . מַצְבֵי חִבּוּר וּמַצְבֵי חִסוּר 66 הערות לעצמי : 12 א . מצבי חיבור ומצבי חיסור

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר