|
עמוד:10
בכל פרק של הספר ישנם מדורים ופינות קבועות , החוזרים לאורך כל הספר : ככה זה בעברית מדור המוקדש בכל פעם ללימוד נושא לשוני אחר, כמו מילות קישור, שם המספר, כינויי שייכות ועוד . ( מיפוי של הנושאים הלשוניים בספר אפשר למצוא להלן בפרק "מיפוי פעילויות בתוכנית לפי רצף התפתחותי" . ) מה, באמת ? פינה המביאה עובדות וקטעי מידע קצרים ומעוררי עניין להעשרה נוספת בהקשר של התוכן הנלמד . בואו נדבר פינה המזמנת שיח ודיון בכיתה, בין עמיתים או במליאה, תוך עידוד להאזנה לאחרים ובחינת הידע שנוסף בעקבות השיח . אז מה עושים היום ? מדור המוקדש לפעילויות סיכום יצירתיות – בדרך כלל כתיבה ומייקריות – בתום העבודה על הפרק . מילים לדרך פינה המהווה חלק מסיכום הפרק, ומוקדשת לעיסוק בתופעות לשוניות ולהרחבת אוצר המילים והמבעים של התלמידים . בנוסף, חשוב לציין שהספר מלווה במידע חזותי עשיר הכולל שימוש בתמונות, איורים, צילומים, תרשימים וטבלאות, המעוררים עניין וסקרנות בלמידה . כדאי להפנות את תשומת לב הלומדים גם למאפיינים אלה של התוכנית, בהתאם למטרות ההוראה . את התוכנית מלווים יצורונים מאוירים, בספר הלימוד ובסביבה הדיגיטלית, שתפקידם לעורר סקרנות, לשעשע, להאיר נקודות מסוימות ולהמחיש חלק מהכתוב . כדאי להתייחס אליהם בתהליך ההוראה . 10 מדריך למורה | מבוא
|
|