עמוד:68

מטרות : הקניית כלים לניסוח נימוק לתשובה . הבעת דעה אישית בכתב הכוללת נימוק, טיעונים ודוגמאות . השתתפות בשיחה והבעת דעה בנושאים בעלי אופי חברתי . הבנת מסרים המשתמעים מסרטון . אוצר מילים : לנמק, הסבר פרידה מניקוד : מיחידה זו והלאה נקרא ללא ניקוד את המילים : ספר, סרט, מרגיש, מסביר ( הפעלים מרגיש ומסביר גם בנטייה בנקבה וברבים / רבות ) . טיפים ורעיונות בפרק 3 ( "זה רק ספורט ? " ) יחידת הכתיבה עסקה בניסוח תשובה מלאה תוך התמקדות בניסוח משפט פתיחה . ביחידה זו ההתמקדות היא בניסוח הנימוקים בתשובה . מסך 1 : פעילות הפתיחה כוללת צפייה בטריילר של הסרט "פלא" ומזמנת שיחה על קבלת השונה . כדאי לשאול את התלמידים מה הצפייה גרמה להם להרגיש . כיצד, לדעתם, הם היו מגיבים לילד שנראה כמו בסרטון ? האם יצא להם לפגוש אדם שנראה שונה ? מסך 2 : ההמחשה הוויזואלית מסייעת להבין טוב יותר כיצד לנסח נימוק לתשובה . ההמחשה מדגימה תשובה הכוללת את כל המרכיבים : הבעת דעה, הסבר, דוגמה . מסכים 3 - 4 : מומלץ לעבור עם התלמידים על המחוון בסיום כל שאלה ולבדוק האם יש בתשובותיהם את כל המרכיבים . ביחידות הבאות כדאי לחזור עם התלמידים על המחוון לניסוח תשובה מלאה, ולהזכיר להם להיעזר בו במענה על שאלות . י חידה 14 : קצת סובלנות – יחידת סיכום נושא : יחידה זו מסכמת את הנושא סובלנות . מה יש ביחידה ? השיר "שווים" של עילָי בוטנר : האזנה וקריאה, ושאלות הבנה . השוואה בין שני סרטונים של השיר . פינת מילים ברגע : לימוד הפתגמים – "ואהבת לרעך כמוך", "מה ששנוא עליך אל תעשה לחבריך . " פעילות הבעה – המצאת דגל ל"מדינת הסובלנות" . 68 פרק 4 | קצת סובלנות

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר