|
עמוד:91
פרידה מניקוד : מיחידה זו והלאה נקרא ללא ניקוד את המילים : חשוב, שונה, מיוחד, מצוין, מוזר ( גם בנטייתם בנקבה וברבים / רבות ) . טיפים ורעיונות : מסך 2 : במשחק שבשאלה 3 התלמידים צריכים לבחור איזה שם תואר מתאים לתמונה . חשוב לבקש מהם לומר את שם העצם בצירוף שם התואר, למשל : "קופסה כבדה", כדי לחדד את ההבנה כי נטיית שם התואר משתנה בהתאם למינו של שם העצם . מסך 3 : כדאי להתייחס לסוגת המודעה : מודעה היא מסר כתוב שמטרתו להעביר מידע לציבור ולכן הוא מוצג במקום ציבורי כגון לוח מודעות, עיתון, אתר אינטרנט וכדומה . לאחר קריאת המודעות על אירועי הקיץ, אפשר לשאול עוד שאלות על חלקי הדיבר המופיעים בכל מודעה ולצבוע כל חלק דיבר בצבע שונה . בשאלה 7 התלמידים צריכים לכתוב לאיזה אירוע הם היו מעוניינים להגיע . לפני כן, אפשר לקיים על כך שיחה במליאה ולאחר מכן התלמידים יענו בכתב, תוך שימוש במחסן המילים . יחידה 6 : מילים, מילים : סוף שנה – אוצר מילים נושא : היחידה עוסקת בחזרה על המילים העיקריות והשימושיות שנלמדו לאורך השנה . מה יש ביחידה ? מילים להאזנה בערבית ותרגומן לעברית . סידור אותיות למילה . חידות – התאמת מילה לחידה . משימה בזוגות : הכנת משחקים לתרגול אוצר מילים . מטרות : חזרה על אוצר המילים המרכזי בתוכנית . אינטראקציה דבורה – ביצוע מטלה של הכנת משחק בזוגות בשיתוף פעולה . פרידה מניקוד : מיחידה זו והלאה נקרא ללא ניקוד את המילים : התחלה, הצלחה, המצאה, הצעה, החלטה טיפים ורעיונות : תרגול אוצר המילים ביחידה נעשה באמצעות מגוון פעילויות משחק . מסך 2 : במשימה הראשונה במסך התלמידים מסדרים אותיות כדי לקבל מילה . שימו לב : בכפתור רמז מופיעות תמונות שיכולות לעזור לתלמידים לפענח את המילים . 91 פרק 6 | סוגרים שנה
|
|