עמוד:20

יחידה 7 : "מה נשמע היום ? " מה זה פודקאסט ? נושא : היחידה עוסקת בהיכרות עם הסוגה הפופולרית – פודקאסט , ומתרגלת באמצעותה את מיומנות הבנת הנשמע . מה יש ביחידה ? הסבר קצר על סוגת הפודקאסט ויתרונותיה . האזנה לפודקאסט "מה נשמע היום ? " ושאלת הבנה . פינת מילים ברגע על המילה "מאזינים" . כתיבת רעיונות לנושאים לפודקאסט . מטרות : היכרות עם הסוגה של פודקאסט . חיזוק המיומנות של הבנת הנשמע : פיתוח היכולת לאתר מילות מפתח בשיחות ובטקסטים מוקלטים . העשרת אוצר המילים בעזרת השימוש במילים נרדפות . אוצר מילים : פודקאסט, מאזינים טיפים ורעיונות : מעתה והלאה, בכל אחד מהפרקים תהיה יחידת פודקאסט . לפודקאסט יש מנחים קבועים בשם יסמין ואורי, והם ישוחחו בכל פעם על עניין אחר שקשור לנושא הפרק . בפרק הנוכחי אורי ויסמין מעלים נושאים אפשריים לפרקים הבאים . מסך 2 : לאחר שמיעת הפודקסאט מופיעה שאלת הבנה . מומלץ להשמיע את הפודקאסט יותר מפעם אחת ולשאול מספר שאלות בעל פה כדי לוודא הבנה, כמו למשל : את מי שומעים בפודקאסט ? האם נשמע גם אנשים אחרים בפרקים הבאים ? איך יודעים זאת ? ועוד . במסך 2 מופיעה גם פינת מילים ברגע שתחזור ותופיע לאורך התוכנית . ביחידה זו, הפינה מוקדשת לפיענוח המילה "מאזינים" ולנושא של מילים נרדפות . מסך 3 : במשימה המסכמת התלמידים כותבים נושאים שמעניין אותם לשמוע עליהם בפודקאסט . חשוב להכיר את תחומי העניין של התלמידים ולהשתמש במידע הזה כדי להביא חומרים רלוונטיים לכיתה ולהעלות נושאים לדיון . יחידה 8 : מילים, מילים – יחידת אוצר מילים נושא : היחידה מתרגלת את אוצר המילים המרכזי שנלמד בפרק וחוזרת על המבנה הלשוני מותר / אסור + שם הפועל . מבנים מסוג זה מכונים צירופים מודָליים . 20 פרק 1 | התחלות

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר