|
עמוד:42
טיפים ורעיונות : אחת הדרכים למיון מילים היא באמצעות חלוקה לחלקי דיבר . הדגישו לתלמידים כי האסטרטגיה של מיון תסייע להם להבין מילים מתוך ההקשר במשפט . מסך 2 : כדאי לדבר עם התלמידים על ההבדל בין שמות עצם מוחשיים ( כאלה שאפשר לתפוס בחושים ) כמו מדליה, ובין שמות עצם מופשטים, כמו הצלחה וכישרון . מסך 5 : בפעילות הסיכום מתרגלים התלמידים הבעה באמצעות צילום תמונות מהסביבה הקרובה שלהם . זו גם הזדמנות עבורם ללמוד עוד על חייהם של חבריהם לכיתה . מענה לשונות : בפעילות המסכמת התלמידים אינם חייבים לצלם תמונות של ביתם או של חדרים בבית, הם יכולים גם לבחור מקומות אחרים, כמו למשל : קניון, חנות, פארק, מקום בטבע ועוד . יחידה 4 : איך להבין מילים ? יחידת אסטרטגיה נושא : היחידה עוסקת באסטרטגיות לפיענוח מילים – הבנת משמעותן של מילים בטקסט . מה יש ביחידה ? המחשה ויזואלית של הדרכים להבנת מילים לא מוכרות בטקסט : הבנה מתוך הקשר ; הבנה באמצעות שורש או לפי מילים דומות בערבית ; בדיקה במילון . תרגול הבנת מילים לא מוכרות . מטרות : למידת אסטרטגיות להבנת משמעות של מילים בטקסט . אוצר מילים : תלבושת, למשל פרידה מניקוד : מיחידה זו והלאה נקרא ללא ניקוד את מילות השאלה : מה, מי, מתי, למה, איפה טיפים ורעיונות : חשוב להזכיר לתלמידים להשתמש בדרכים שנלמדו ביחידה בכל פעם שהם נתקלים במילה לא מוכרת בטקסט . יש להמשיך ולתרגל אסטרטגיות אלה גם ביחידות במליאה . שימו לב : לעיתים קרובות, תלמידים מנסים לעשות קיצורי דרך ולשאול מהו התרגום של המילה . חשוב לא לענות מייד אלא לתת להם לפענח את המילה באמצעות האסטרטגיות שהם למדו . 42 פרק 3 | זה רק ספורט ?
|
|