|
עמוד:64
יחידה 9 : בואו נדבר על סובלנות – יחידת עברית דבורה נושא : היחידה מתרגלת עברית דבורה בנושא של התמודדות עם אלימות ודרכים למניעתה . מה יש ביחידה ? סרטון של ילדים שמדברים על אלימות בחברה הערבית ושאלות הבנת הנצפה . משימה בעקבות הסרטון : להתערב או לא להתערב ? תרגיל הבעת דעה אישית בעל פה . עבודה בקבוצות – חושבים על פתרון אחר למניעת אלימות . מטרות : תרגול הבנת הנצפה : הבנת מילות מפתח עיקריות ומסרים בסרטון . הבעת דעה אישית בעל פה על פתרונות שהוצגו למניעת אלימות . תרגול עברית דבורה באמצעות תיאור מקרה ובאמצעות משימה בקבוצות . פרידה מניקוד : מיחידה זו והלאה נקרא ללא ניקוד את המילים : לומד, מורה, ילד, בית ספר טיפים ורעיונות שימו לב שהיחידה משלבת בין עבודה במליאה לבין עבודה אישית . ביחידה מוצג סרטון מתוך "כאן 11" ( مكان ) בפייסבוק . בסרטון, ילדים מהחברה הערבית מדברים על האלימות בבית הספר ובחברה הערבית ומציעים גם פתרונות . הילדים בסרטון אומנם מדברים בערבית ( עם כתוביות בעברית ובערבית ) , אך כל הפעילויות ביחידה הן בעברית ומטרתן לקדם את הדיבור בעברית . בחרנו בסרטון זה כי הוא מציג דברים שיוצאים מן הלב . ביחידה זו בחרנו להתמקד בקטע מתוך הסרטון שעוסק באלימות בית ספרית . מומלץ תחילה לצפות בקטע יחד עם התלמידים, לעבד את הדברים, ולאחר מכן לאפשר עבודה עצמית . מסך 1 : מומלץ תחילה לענות על שאלות 1 ו- 2 יחד בכיתה, לערוך דיון כיתתי משותף, ואז לשלוח את התלמידים לעשות את הפעילויות בעבודה אישית או בזוגות . מסך 2 : בנוגע לסוגיית ההתערבות, כדאי לומר לתלמידים שכאשר הם נתקלים במצב שבו עליהם להתערב, יש לפנות למבוגר או מבוגרת או לדמות חינוכית בבית הספר כדי להתערב ולעצור את האלימות . מסך 4 : בסיום היחידה כדאי להקצות זמן להצגה בכיתה של תוצרי העבודה בקבוצות . 64 פרק 4 | קצת סובלנות
|
|