עמוד:63

יחידה 8 : מעגל האלימות – מאמר נושא : היחידה כוללת טקסט מסוגת מאמר בנושא מצב האלימות בישראל . מה יש ביחידה ? סרטון שמציג אלימות ברשת החברתית ושאלות הבנה . מאמר בנושא מצב האלימות בישראל, ושאלות הבנת הנקרא . הבעה דעה אישית בכתב . מטרות : קריאת מאמר מסוג בעיה ופתרון, והבנת הרעיון המרכזי . תרגול מאזכרים . חזרה על ההבחנה בין עובדה לדעה . הבעת עמדה אישית מנומקת כלפי טקסט נתון . אוצר מילים : אלימות פיזית, אלימות מילולית, עונש – עונשים, יצר – ליצור פרידה מניקוד : מיחידה זו והלאה נקרא ללא ניקוד את המילים : רעיון – רעיונות, דוגמה – דוגמאות, פתרון – פתרונות, בעיה – בעיות טיפים ורעיונות מסך 1 : בשאלה ,1 ודאו שהתלמידים משתמשים במילת הסיבה "מפני ש" שנלמדה ביחידה הקודמת . מסך 2 : בסוף הפסקה השנייה במאמר מופיעה השאלה : "מהו הנושא של הפסקה ? " . כדאי לעבור על הפסקאות ולהראות לתלמידים שלכל פסקה יכולה להיות כותרת אחרת, אף על פי שכולן מתייחסות לאותו נושא מרכזי . קריאה מודרכת זו תעזור לתלמידים לענות על שאלות 5 ו- 6 במסך 4 העוסקות בנושאי הפסקאות והמאמר . מסך 4 : מומלץ לבדוק את שאלה 5 במליאה ולעבור על כל התשובות המוצעות, משום שהמאמר אכן מזכיר את כולן וזה עלול להיות מבלבל . זו הזדמנות טובה ללמד כיצד להבחין בין פרטים שהופיעו בטקסט ובין הנושא המרכזי שלו . מסך 5 : אפשר לבצע את המשימה גם בזוגות ובקבוצות . אפשר גם לקיים בבית הספר או בכיתה "יום ללא אלימות" וליצור קמפיין שלם בנושא . מענה לשונות : מסך 4 : בשאלה 8 אפשר לבחור בין שתי שאלות ברמות קושי שונות . כדאי להעלות את השאלות האלו לדיון במליאה . 63 פרק 4 | קצת סובלנות

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר