עמוד:16

לאחר מכן, מומלץ לשוחח על הסיפור בכיתה ורק אז לתת לתלמידים לענות בעצמם על השאלות שמופיעות אחרי הסיפור . מסך 4 : בסוף הסיפור מופיעה הפואנטה שמתירה את אי-ההבנה, הן של הדמות הראשית והן שלנו הקוראים . מומלץ לדבר עם התלמידים על כך ולוודא שהבינו את המושג פואנטה ואת הרעיון . מסך 6 : במשימת הסיכום התלמידים נדרשים להביע את עצמם בכתב ולספר על חוויית התחלה שהייתה להם . שימו לב לכפתור עזרים . מופיע בו מחסן מילים שיעזור לתלמידים בכתיבה . יחידה 3 : אחת עד מאה – יחידת לשון : שם המספר נושא : היחידה עוסקת בחזרה על שם המספר ותרגול המספרים מ- 1 עד 100 . מה יש ביחידה ? פעילות פתיחה - שיחה על תמונה . המספרים מ- 1 עד 10 : כללים ותרגול . המספרים מ- 11 עד 19 : כללים ותרגול . המספרים מ- 20 עד 100 : כללים ותרגול . פינת דומות ושונות - על ספרת האחדות . מספר סתמי . סיכום הכללים . מטרות : שימוש תקין בשם המספר במספרים מ- 1 עד 100 . אוצר מילים : אחדות, עשרות טיפים ורעיונות : היחידה חוזרת על נושא שם המספר , שנלמד בבית הספר היסודי, ומתרגלת את הנושא . בהמשך התוכנית, בפרק ,3 התלמידים ילמדו גם מספרים מעל 100 . שימו לב : החזרה מחולקת לתת-נושאים ואחרי כל חזרה יש תרגול . מסך 1 : מומלץ להעביר את פעילות הפתיחה במליאה או כתחרות בין קבוצות – בכל פעם קבוצה צריכה לענות על שאלת נכון / לא נכון לגבי התמונה המוצגת . אפשר לבקש מהתלמידים לומר את המספרים שבתמונה מימין לשמאל או משמאל לימין . לחלופין, אפשר להדביק דף עם מספר על גבו של כל תלמיד, והתלמידים צריכים להסתדר בסדר עולה . לשם כך הם צריכים לשאול זה את זה על המספר שעל גבם . 16 פרק 1 | התחלות

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר