עמוד:36

מדריך למורה פרק 3 : זה רק ספורט ? תוכן וערכים הפרק עוסק בעולם הספורט – ענפי ספורט, עיסוק בספורט מקצועי, ספורט פאראלימפי, ספורט חובבני, יתרונות וחסרונות של עיסוק בספורט, צפייה בתחרויות ובמשחקי ספורט ותופעת האוהדים לקבוצה . הפרק נותן ביטוי להעדפות הספורטיביות של התלמידים ומתייחס גם לתלמידים שאינם אוהבים ספורט . הפרק מתייחס גם לערכים של נחישות, תחושת מסוגלות ורגישות לאחר . נושאי לשון הנושא הלשוני המרכזי הנלמד בפרק זה הוא נטיית בניין פעל ( קל ) . הלימוד והתרגול של בניין פעל נחלק לשתי יחידות לימוד – יחידה להקניית זמן עבר, זמן הווה ושם הפועל, ויחידה להקניית זמן עתיד וציווי . בשתי יחידות אלה ההקניה מלווה בהמחשות ויזואליות ובתרגולים מגוונים . נושאים נוספים הנלמדים בפרק : - חלקי דיבר ( שם עצם, שם תואר ופועל ) . - שם המספר ממאה עד אלף . אסטרטגיות הבנת הנקרא : בפרק זה יחידת האסטרטגיה מוקדשת לפיענוח מילים לא מוכרות, בדגש על שימוש בהקשר, במשפחות מילים ובדמיון בין הערבית לעברית . היחידה כוללת תרגול של מיומנות זו ביחידה עצמה . תרגול האסטרטגיה נעשה גם בהמשך התוכנית . הבעה בכתב : בפרק זה מיומנות הכתיבה עוסקת בבניית תשובה לשאלה פתוחה, בדגש על פתיחת התשובה במשפט שלם ומענה על כל חלקי השאלה . פרק 2 | מרעיון למציאות הערות לעצמי : 36

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר