|
עמוד:58
להיכנס לתוכו . חוזרים על המשחק פעמיים או שלוש, ובכל פעם תלמיד אחר מנסה להיכנס למעגל, ורואים האם הקבוצה מאפשרת להם להיכנס . בסוף המשחק, שאלו את התלמידים איך הם הרגישו במהלך המשחק . מסך 3 : שאלה 2 מזמנת דיון בנושא "ילדים מקובלים בכיתה" . אפשר לשאול מדוע דווקא ילדים מסוימים הם מקובלים . מסך 4 : בשאלות 6 - 7 יש חזרה על מילת היחס "עם" בנטייה . כדאי לבקש מהתלמידים לכתוב עוד משפטים עם הנטייה של מילת היחס . מסך 5 : בפעילות המסכמת התלמידים מתבקשים לכתוב כללים שיעזרו, לדעתם, למניעת חרם . מומלץ לרכז את הכללים שהתלמידים הציעו וליצור מהם תקנון כיתתי . יחידה 3 : בניין הפעיל : עבר, הווה ושם הפועל – יחידת לשון נושא : יחידה זו עוסקת בלימוד בניין הפעיל בזמן הווה, בזמן עבר ושם הפועל . מה יש ביחידה ? סרטון המטרים את השימוש בבניין הפעיל . לימוד נטיית בניין הפעיל בזמן עבר, בזמן הווה ושם הפועל ( ללא אותיות גרוניות שמשנות את ההגייה ) . פעילויות ומשחקים לתרגול . מטרות : שימוש תקין בפועל בבניין הפעיל בזמן הווה ובזמן עבר . הבנת דרכי השימוש של שם הפועל להבנה של טקסטים וליצירתם . אוצר מילים : התגבר – להתגבר פרידה מניקוד : מיחידה זו והלאה נקרא ללא ניקוד את המילים : עבר, הווה, שורש – שורשים, פועַל – פעלים, בניין – בניינים טיפים ורעיונות : מומלץ ללמד את נטיית הבניין יחד במליאה ולאחר מכן לתרגל . אפשר לתת לתלמידים חלק מהתרגילים גם כעבודה עצמית . כדאי להדגיש בפני התלמידים את סימני הזיהוי של בניין הפעיל : בזמן עבר הנטייה מתחילה ב-ה', בזמן הווה הנטייה מתחילה תמיד ב-מ' ( כפי שמופיע בפינת שימו לב ) . בגוף שלישי ( נסתר ) יש י' אחרי ע' הפועל . מומלץ לעבור על עוד מילים בבניין הפעיל ולראות את הכללים האלו . 58 פרק 4 | קצת סובלנות
|
|