עמוד:77

יחידה 5 : הכלבה לולו – שיר נושא : היחידה מתמקדת בשיר "לולו" של יהונתן גפן ומתייחסת לסוגת השירה . מה יש ביחידה ? פעילות פתיחה על גידול חיית מחמד . קריאת השיר "לולו" של יהונתן גפן, ושאלות הבנת הנקרא . משימה בזוגות : מציאת חרוזים בשיר . הקניה של כינוי שייכות חבור ותרגול . למשל : החתול שלי – חתולי . פינת דומות ושונות – השוואה בין העברית לערבית בכינוי החבור . פעילות האזנה לשיר . מטרות : קריאה והבנה של שירה, וכן זיהוי של אמצעים אומנותיים . הכרת דרכי השימוש בצורות חבורות ופרודות של כינויי קניין, לשם הבנה של טקסטים . אוצר מילים : חיית מחמד, עצב, לחן, שוחח – לשוחח, נבח – לנבוח, מופתע – מופתעת פרידה מניקוד : קל, יפה, שמח, עצוב ( בזכר ובנקבה, ביחיד וברבים ) . טיפים ורעיונות : מסך 2 : מומלץ לקרוא את השיר "לולו" של יהונתן גפן במליאה ולעבור על המילים החדשות ועל אמצעים אומנותיים שמאפיינים שירה, כמו חריזה ושימוש בכינויים חבורים . בסוגה זו, לעמדתו ולזהותו של הדובר יש משקל רב, וחשוב להפנות את תשומת לב התלמידים לכך . אפשר לענות על השאלות הקשורות בשיר במליאה או בעבודה עצמית . מסך 6 : בפעילות הסיכום התלמידים מאזינים לשיר, שהלחין יוני רכטר, בביצועו של הזמר אריק איינשטיין ז"ל, ולאחר מכן עונים על שאלות שעוסקות במנגינה ובדרך ההגשה של השיר . מומלץ לתת לתלמידים לענות באופן עצמאי, ולהקצות זמן לשיתוף . כדאי להשמיע את השיר שוב אחרי ביצוע המשימה . מענה לשונות : מסך 2 : שימו לב, יש תלמידים שמתקשים בהבנת הנקרא אבל יש להם נטייה מוזיקלית . מומלץ לתת לתלמידים אלו לשמוע את השיר כבר כשקוראים את השיר, עוד לפני שעונים על השאלות, זה יכול לסייע להם להבין את השיר . 77 פרק 5 | לחיות עם חיות

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר