עמוד:7

להטמיע אצלם הקשבה ערנית לעברית ולערבית, לדמיון ולשוני ביניהן, תוך כדי תהליך של חקר מתמיד . יצירת הזיקה ההדדית בין השפה הערבית לשפה העברית, ופיתוח המיומנויות הנדרשות למעבר גמיש ביניהן באים לידי ביטוי בתוכנית בכמה אופנים : תכנים ( טקסטים, סרטונים ושירים ) העוסקים בקשר בין השפות ובין דוברי עברית וערבית בישראל . ייצוג של מצבי תקשורת טבעיים בין דוברי עברית לדוברי ערבית . היכרות עם אוצר מילים ושמות דומים בעברית ובערבית . הצבעה על דמיון ושוני בין שתי השפות בתופעות ובמבנים לשוניים . שימוש פונקציונלי בשפה הערבית במילונים ובהסברים לשוניים . תרגומים לערבית של מילים לא מוכרות בטקסטים ובשיחות . מיומנויות המאה ה- 21 הנושאים בתוכנית נידונים בדרכים שמקדמות ומטפחות מיומנויות המוגדרות על ידי מדינות OECD-ה כמיומנויות חיוניות למאה ה- ,21 ובהן : חשיבה ביקורתית, סקרנות, פתיחות מחשבתית, יכולת להביע 5 אמפתיה, יכולת לשתף פעולה בעבודת צוות ויכולת לעשות אינטגרציה של סוגי מידע שונים . 5 משרד החינוך, "המדיניות הפדגוגית הלאומית – דמות הבוגרת והבוגר" ; Katerina Ananiadou, and Magdalean Claro, st Century Skills and Competences for New Millennium Learners in OECD Countries", OECD Education 12" Working Papers, No . 41, OECD Publishing, 200 . . 7 מדריך למורה | מבוא

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר