|
עמוד:194
194 ב . סוגי מצולעים הערות לעצמי : 194 עמוד בספר : 162 ב פעילות 16 התלמידים מכירים את אוסף המצולעים ממארז האביזרים, מזהים משולשים, מרובעים ומחומשים ומרכיבים מצולעים . הצעה להרחבת הפעילות מומלץ כפעילות מקדימה : 1 . כל תלמיד מנסה ליצור תמונה מעניינת מהמצולעים שבאוסף . 2 . פעילות בזוגות : אחד מבני הזוג עוצם את עיניו, והאחר נותן לו מצולע ומבקש ממנו לזהות במישוש כמה צלעות ( או כמה קודקודים ) יש לו . 3 . התלמידים בוחרים שני מצולעים כרצונם מאוסף המצולעים ובונים בעזרתם מצולע חדש . אפשר לשאול : כמה קודקודים יש למצולע שבניתם ? כמה צלעות יש לו ? מאותם שני מצולעים התלמידים מנסים לבנות מצולע בעל מספר אחר של צלעות וקודקודים . בּוֹנִים מְצֻלָעִים 16 . » קְחוּ אֶת אֹסֶף הַמְצֻלָעִים וּבִדְקוּ : כַּמָה מְצֻלָעִים שׁוֹנִים יֵשׁ מִכָּל סוּג ? הַשְׁלִימוּ : מְשֻׁלָשִׁים מְרֻבָּעִים מְחֻמָשִׁים » קְחוּ אֶת שְׁנֵי הַמְשֻׁלָשִׁים הָאֵלֶה : 33 הַרְכִּיבוּ מֵהֶם אֶת הַמְצֻלָעִים הַמְצֻיָרִים כָּאן וְסַמְנוּ אֵיךְ הִרְכַּבְתֶם . מְסַמְנִים : מַרְכִּיבִים : דֻגְמָה בא דג ב . סוּגֵי מְצֻלָעִים 162 מה עוד ? הצעה לפעילות נוספת מחלקים את התלמידים לקבוצות של 2 עד 6 תלמידים . כל קבוצה לוקחת חוט צמר מתוח או גומי קשור בקצה . מבקשים מהתלמידים לנסות למתוח את החוט או הגומי וליצור מצולעים שונים . הם יכולים להחזיק את החוט בידיים או ממש להיכנס פנימה ולמתוח אותו בגופם . דיון בהמשך לפעילות • האם כולם הצליחו ? • למה לא ? • כמה תלמידים היו בקבוצה ? • כמה תלמידים צריך כדי ליצור מחומש ? • איך רואים את הקודקודים במצולע שנוצר ? • איך רואים את הצלעות ? אפשר לשוחח על המושגים מצולע, קודקוד וצלע ולהציג אותם על המצולעים שיצרו הקבוצות בעזרת חוט צמר או גומי .
|
|